سود سهام عدالت برای این گروه کمتر واریز شد

کدخبر: ۴۸۴۱۴۸
با توجه به اینکه برخی سهام‌داران عدالت با وجود در اختیار داشتن کارت سهام یک‌میلیون‌تومانی به پرداخت سود ۵۵۰هزارتومانی اعتراض داشتند، باید تأکید کرد که احتمالاً این دسته از افراد در سال ۱۳۹۴ نسبت به پرداخت سهام عدالت اقدام نکرده‌اند.
سود سهام عدالت برای این گروه کمتر واریز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در سال 1394 سهام یک‌میلیون‌تومانی با 500 هزار تومان تخفیف به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داده شد که 500 هزار تومان مابقی آن نیز از همین سود سهام شرکت‌ها مستهلک شد، این بدین معنا بود که این افراد بدون اینکه پرداختی داشته باشند مالک یک‌میلیون تومان سهام به‌قیمت سال 1385 شدند.

برای دیگران نیز قرار بر این بود که 500 هزار تومان از محل سود مستهلک شود و مابقی را پرداخت کنند که بخش عمده این افراد نسبت به پرداخت این مبلغ (500 هزار تومان) اقدام نکردند. افرادی که این پول را در سال 1394 پرداخت کردند مالک سهام یک‌میلیونی شدند و افرادی که پرداخت نکردند مالک نصف سهام شدند و مابقی سهام به دولت بازگشت.

گفتنی است، با توجه به این مسئله ممکن است برخی کارت سهام عدالت یک‌میلیون‌تومانی در  اختیار داشته باشند اما در حقیقت سهام 500هزارتومانی در سامانه برای آنها ثبت شده است. برای بررسی این موضوع می‌توان به سامانه سهام عدالت در سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کرد.

در زمان حاضر ارزش سبد 532هزارتومانی و یک‌میلیون تومان و 492هزارتومانی سهام عدالت به‌ترتیب به 12 میلیون و 928 هزار تومان، 24 میلیون و 352 هزار تومان و 11 میلیون و 982 هزار تومان رسید.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در تازه‌ترین اظهارات خود در خصوص ابهامات موجود پیرامون سهام عدالت گفت: بیش از 3 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند. با توجه به وراث این افراد چیزی حدود  15 میلیون نفر مشمول این نوع از سهامداری هستند. پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور 1401 کلید بزنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید