ورود سیستم آموزشی ترکیه به متاورس / سرمایه گذاری هنگفت اردوغان در دنیای متاورس

کدخبر: ۴۸۵۱۴۵
در فروم متاورس ترکیه، رئیس جمهور اردوغان و وزیر آموزش و پرورش طرح پیاده سازی متاورس در سیستم آموزشی را اعلام کردند.
ورود سیستم آموزشی ترکیه به متاورس / سرمایه گذاری هنگفت اردوغان در دنیای متاورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، فروم متاورس که با شعار “آینده متعلق به کسانی است که آن را طراحی می کنند” رهبری می شود، میزبان بیش از 2000 شرکت کننده از کنگره، وزارتخانه ها و ریاست جمهوری بود. مهمانان پس از ورود می‌توانستند متاورس را از طریق بخش های مختلف تجربه کنند، سپس به جلسات بحث و گفتگو رفتند تا در مورد فرصت‌ها و خطرات صحبت کنند.

رئیس جمهور اردوغان این مراسم را با تاکید بر تحول دیجیتال افتتاح کرد. رئیس جمهور اردوغان با اشاره به جنبش جهانی، سال 2022 را به عنوان «سال بسیج دیجیتالی» اعلام کرد و گفت که ترکیه برای جلوگیری از وابستگی جوانان به فرهنگ‌های خارجی، دیجیتالی‌سازی خود را تولید خواهد کرد. او گفت:

ما صلح را بدون تولید فناوری‌ها، نرم‌افزار و محتوای معتبر خود نمی‌شناسیم. اگر آینده ذهن و قلب ملت ما وابسته به کانال‌های دیگر ملت‌ها باشد، نمی‌توانیم با اطمینان به آینده نگاه کنیم.»

رئیس جمهور اردوغان به صراحت اعلام کرد که ترکیه سرمایه گذاری هنگفتی در متاورس خواهد کرد.

محمود اوزر(Mahmut Özer ) وزیر آموزش ترکیه در ادامه اشتیاق رئیس جمهور اردوغان اعلام کرد که حوزه آموزش اولین گام برای اجرای متاورس خواهد بود.

به گفته اوزر، چندین زمینه که نیاز به یک فرآیند آموزش فنی عملی دارند به عنوان برنامه آزمایشی برای شروع آموزش متاورس انتخاب شدند. در حالی که تجربیات لازم در حال توسعه است، معلمان به طور همزمان در مورد متاورس آموزش خواهند دید. پس از موفقیت این برنامه‌ها، زمینه‌های دیگری در آموزش برای پیامدهای فراسویه در نظر گرفته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید