ادعای کردستان عراق درخصوص تامین نفت اروپا

کدخبر: ۴۸۵۳۱۸
اقتصادنیوز: بنابر اعلام نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، این منطقه به زودی به یکی از منابع مهم انرژی در سایه افزایش تقاضای جهانی مبدل می‌شود و ظرفیت پر کردن خلأ به وجود آمده از کمبود انرژی را حداقل برای اروپا دارد.
ادعای کردستان عراق درخصوص تامین نفت اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، کردستان عراق به زودی به یکی از صادر کنندگان مهم انرژی تبدیل خواهد شد و در تامین نیاز جهانی سهیم می‌شود.

اقلیم کردستان عراق اعلام کرد ظرفیت تامین حجم کمبود انرژی حداقل در اروپا را دارد.

الامارات الیوم به نقل از مسرور بارزانی نخست وزیر کردستان عراق نوشت: اقلیم کردستان ظرفیت پر کردن خلأ به وجود آمده از کمبود انرژی را حداقل برای اروپا دارد.

بارزانی که در کنفرانس انرژی در دوبی سخن می‌گفت افزود: کردستان عراق به زودی به یکی از صادر کنندگان مهم انرژی تبدیل خواهد شد و در تامین نیاز جهانی سهیم می‌شود، او همچنین از صادرات انرژی به ترکیه در آینده‌ای بسیار نزدیک پرده برداشت.

به گفته نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، این منطقه به زودی به یکی از منابع مهم انرژی در سایه افزایش تقاضای جهانی مبدل می‌شود.

بارزانی در این رابطه تاکید کرد: اقلیم کردستان به زودی به منبع صدور گاز به بقیه نقاط عراق، ترکیه و اروپا تبدیل خواهد شد، از این رو ما در کردستان این قابلیت را داریم که نقص به وجود آمده در تامین نفت اروپا را تامین کرده و اگر شرکای ما در بغداد آماده همکاری در این زمینه باشند، ما این کار را انجام می‌دهیم.

گفتنی است، براساس حکم ماه گذشته دادگاه فدرال عراق، استخراج و صادرات نفت در اقلیم کردستان عراق باید تحت نظارت دولت مرکزی این کشور انجام شود، حکمی که بارزانی ان را ناعادلانه توصیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید