سهم اوراق از ارزش معاملات بازار سهام / روند معاملات بازار ثانویه

کدخبر: ۴۸۵۸۴۴
اقتصادنیوز: روز شنبه 10 درصد از معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت که در اولین هفته کاری فروردین ماه 1401 سهم اوراق از ارزش معاملات بازار سهام کمتر شد.
سهم اوراق از ارزش معاملات بازار سهام / روند معاملات بازار ثانویه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 4 درصد بود که نسبت به هفته پیشین کاهش چشمگیری داشته است. در هفته آخر اسفند سهم اوراق از معاملات بازار ثانویه 30 درصد بود.

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز شنبه اختصاص داشت که 589 میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر همزمان با رشد نسبی ارزش معاملات خرد سهام، میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق کاهش داشته است. در آخرین هفته کاری اسفند میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 36 هزار و 916 میلیارد تومان بود که در هفته اخیر به 279 میلیارد تومان رسید که افت 99 درصدی را نشان می‌دهد.

 

روند هفته معاملات بازار ثانویه 

روز شنبه 10 درصد از معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت و در روز یکشنبه این رقم به 2 درصد کاهش یافت. روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس 100 میلیارد تومان بود که 2 درصد معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات اوراق 557 میلیارد تومان بود که 8 درصد از معاملات کل بازار را تشکیل داد و در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق به 49 میلیارد تومان رسید که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

 

رشد ارزش معاملات سهام

در هفته اخیر شاهد رشد ارزش معاملات خرد سهام بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4 هزار و 512 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 180 میلیاردی هفته کاری پیشین، افزایش 42 درصدی داشته است. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید