گزارش اقتصادنیوز از اخرین تحولات بازار ارز و طلا ؛

نزول همزمان قیمت دلار؛ سکه و درهم

کدخبر: ۴۸۶۲۲۵
اقتصادنیوز : بازار ارز طلا امروز یکشنبه 14 فروردین 1401 شاهد نزول همزمان قیمت دلارد؛ سکه و درهم بود.
نزول همزمان قیمت دلار؛ سکه و درهم

به گزارش اقتصادنیوز ؛‌ قیمت دلار عصر  امروز یکشنبه 14 فروردین 1401 نسبت به روز پنجشنبه گذشته بر مدار کاهش قرار گرفت. نرخ دلار امروز با 26 هزار و 820 تومان معامله شد که در واقع افت 210 تومانی را نشان می دهد. 

این اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی  هم نزولی بود . قیمت دلار در این بازار تقریبا 127 تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی 25 هزار و 28  تومان ایستاد 

کاهش قیمت نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز  35 تومان کاهش را تجربه کرد. قیمت درهم امروز با 7هزر330 تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 26 هزار و 923  تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

قیمت سکه و طلا  نزولی شد

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود اما قیمت این فلز گران بها روز گذشته 1925 دلار بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و قیمت سکه نزولی بود. 

قیمت طلا 18 عیار امروز به 1 میلیون و 249 هزار و 200 تومان رسید که نسبت به سه روز پیش کاهش 7 هزار و 200 تومانی را نشان می دهد. قیمت سکه هم تقریبا 90 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با 12 میلیون و 410 هزار تومان مبادله شد. با احتساب قیمت 26 هزار و 820 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12میلیون و 154 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 2.1 درصد بود.  

معامله گران دلار  در انتظار برجام 

مذاکرات هسته ای برجام چند وقتی است که در حالت تنفس موقت قرار گرفته است و معامله گران در انتظار شروع مجدد این نبرد سیاسی مهم هستند تا مسیر حرکت خود را در بازار ارز  راحت تر پیدا کنند.  علی رغم سیگنالی های منفی در هفته گذشته امروز امیر عبداللهیان درباره مذاکرات وین گفت: ما در مذاکرات به توافق نزدیک هستیم و پیشنهادات مان را در مورد موضوعات باقی‌مانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.برخی از معامله گران معتقدند که مذاکرات به بن بست نرسیده و احتمالا  به زودی آغاز خواهد شد و یکی از عواملی که باعث نزول دلار شده است می تواند همین امر باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید