ریزش اول در بازار دلار 1401 / پیش بینی قیمت دلار امروز 15 فروردین

کدخبر: ۴۸۶۳۷۳
از دست رفتن کانال 27 در روز یک شنبه موجب شده است که دیدگاه برخی معامله گران در بازار برجسته شود که به صورت عمومی، افزایش قیمت دلار در تعطیلات نوروز را به رسمیت نمی شناسند.
ریزش اول  در بازار  دلار 1401 / پیش بینی قیمت دلار امروز 15 فروردین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، در چهاردهمین روز فروردین ماه،‌ دلار نتوانست کانال ۲۷ هزار تومانی را حفظ کند. از دست رفتن این کانال در روز یک شنبه موجب شده است که دیدگاه برخی معامله گران در بازار برجسته شود که به صورت عمومی، افزایش قیمت دلار در تعطیلات نوروز را به رسمیت نمی شناسند.

این گروه باور دارند، با تقویت سمت عرضه ارز و باز شدن اکثر صرافی ها، شرایط برای نوسان گیری و اثرگذاری معامله گران خرد کاهش پیدا می کند و به مرور اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی حرکت خواهد کرد. از نگاه این گروه دلار شاید به سرعت به سوی ابتدای کانال ۲۶ هزار تومان حرکت نکند،‌ ولی به تدریج به آن نزدیک خواهد شد یا حداقل توان صعود قدرتمند در کانال ۲۷ هزار تومانی را نخواهد داشت.

این موضوع موجب می شود که دسته ای از بازیگران ارزی تمایلی برای سرمایه گذاری در بازار دلار نداشته باشند. طبق نظر این گروه می توان اننتظار داشت که دلار در روز جاری نیز افزایش معناداری نداشته باشد و به سوی محدوده ۲۶هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کند.

با این حال، بسیاری از معامله گران باور دارند که شرایط بازار ارز تغییر کرده است. آن ها شانس بیشتری برای رشد قیمت دلار قائل هستند و اعتقاد دارند که کاهش روز یک شنبه اصلاح طبیعی قیمت بوده است. به باور این دسته، افزایش قیمت دلار در انتهای روز یک شنبه و در بازار پشت خطی نشانه خوبی است که از تغییر انتظارات بازیگران ارزی خبر می دهد. دلار دیشب توانست از محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان فاصله بگیرد و وارد محدوه ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان شود.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۰۴_۰۹-۱۰-۲۳

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید