نرخ حواله درهم رشد کرد

برگشت دلار به کانال 27 هزار /پیشروی همزمان قیمت سکه و طلا

کدخبر: ۴۸۶۴۱۲
اقتصادنیوز : در بازار ارز و طلای امروز قیمت سکه .و قیمت طلا به طور همزمان پیشروی کرد و قیمت دلار هم توانست مرز 27 هزار تومان را پس بگیرد.
برگشت دلار به کانال 27 هزار /پیشروی همزمان قیمت سکه و طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز  دوشنبه 15 فروردین 1401 بر خلاف روز گذشته به سود معامله  گران افزایشی حرکت کرد. نرخ دلار  که روز گذشته کانال 27 هزار تومان را از دست داده بود در بازار امروز با قدرت کانال یاد شده را پس گرفت و با 27 هزار  50 تومان مبادله شد. این قیمت نسبت به دیروز  رشد 230 تومانی را نشان می دهد.

در بازار متشکل ارزی هم سرنوشت قیمت دلار صعودی بود. این اسکناس آمریکایی در این بازار توانست 127 تومان بر ارزش خود بیفزاید  و بر روی 25 هزار و 155 تومان قرار بگیرد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 25 هزار و 25 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 277 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 258 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 542 تومان بود.  

نرخ حواله درهم رشد کرد

نرح حواله درهم نیز امروز مانند قیمت دلار رشد کرد. قیمت درهم امروز با 7 هزار و 390 تومان قرار گرفت که در مقایسه با دیروز 60 تومان بالا رفته بود.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 142 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

پیشروی همزمان قیمت سکه و طلا 

قیمت اونس طلا  دز زمان نوشتن این گزارش با 1927 دلار معامله شد که نسبت به دیروز رشد 2 دلاری را نشان می دهد. در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا به طور همزمان پیشروی کرد. قیمت طلا 18عیار امروز 1 میلیون و 253 هزارو 100 تومان بود که در مقایسه با روز یکشنبه 3 هزار و 900 تومان رشد کرده بود. 

قیمت سکه هم امروز توانست 25 هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و با 12 میلیون و 435 هزار تومان مبادله شد  با احتساب قیمت 27 هزار و 50 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 271 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 1.33 درصد بود.  

صبر و احتیاط در بازار ارز

مذاکرات  وین به علت برخی از اختلافات مهم میان مهره های اصلی برجام متوقف شده است اما با این وجود بازار ارز تهران و معامله گران دلار همچنان  به سیگنال های برجامی توجه می کنند.

امروز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در باره برجام گفت: تهران و واشنگتن به انعقاد توافق هسته ای نزدیک هستند. خطیب زاده در ادامه گفت : اگر از آمریکا پاسخ مناسبی دریافت کنیم در اسرع وقت می توانیم برای نهایی کردن توافق در وین حاضر شویم.

به نظر می رسد که معامله گران در  بازار ارز تهران بیشتر به دنبال اخبار قطعی تر هستند  و سعی می کنند تا زمان توافق  با صبر  و احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش اقدام کنند . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید