ضرب‌الاجل ۲ ماهه بانک مسکن به مالکان مسکن مهر

کدخبر: ۴۸۶۷۳۰
اقتصادنیوز: مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد؛ چنانچه تا خرداد مالکان نسبت به فروش اقساطی اقدام نکنند، سود تسهیلات مسکن مهر آنها به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.
ضرب‌الاجل ۲ ماهه بانک مسکن به مالکان مسکن مهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به بند قانون بودجه ۱۴۰۱ درباره ضرب‌الاجل ۲ ماهه به مالکان مسکن مهر، گفت: چنانچه تا خرداد مالکان نسبت به فروش اقساطی اقدام نکنند، سود تسهیلات مسکن مهر آنها به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

محمود شایان با اشاره به بند 4 تبصره 11 قانون بودجه 1401 مبنی بر ضرب‌الاجل 2 ماهه به مالکان مسکن مهر برای تبدیل قرارداد تسهیلات بانک مسکن به قرارداد اقساطی مسکن، اظهار کرد:  243 هزار نفر از مشتریان بانک مسکن هنوز مسکن مهر خود را قسط‌بندی نکرده‌اند که 162 هزار واحد از این تعداد هنوز واحدهای آنها تکمیل و تحویل نشده که مشمول این بند قانونی نیستند.

وی افزود:  81 هزار نفر از مجموع 243 هزار نفر، واحدهای مسکونی مهر را تحویل گرفتند که بنا به دلایل مختلفی از جمله فروش واحد و دیگر موارد هنوز موفق به دریافت دفترچه قسط نشدند. این افراد موظف هستند تا خردادماه امسال نسبت به دریافت دفترچه قسط اقدام کنند. در غیر اینصورت و بعد از خرداد نرخ سود تسهیلات برای این افراد 18 درصد محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: منابع حاصل از دریافت تسهیلات مسکن مهر به صندوق ملی مسکن برمی‌گردد و برای تکمیل و تولید واحدهایی که دولت در برنامه دارد هزینه خواهد شد.

در بند 4 تبصره 11 قانون بودجه 1401 آمده است: مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند موظفند تا پایان خردادماه سال 1401 برای تبدیل تسهیلات دریافتی از بانک مسکن به تسهیلات فروش اقساطی به بانک مسکن مراجعه کنند. بانک مسکن مجاز است در صورت عدم مراجعه مالکان فوق نسبت به افزایش نرخ سود تسهیلات این واحدها از نرخ مصوب کنونی به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18 درصد) اقدام کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید