سیگنال های انقباضی به بازار طلا

ریزش سنگین قیمت نفت /تعادل شکننده در بازار طلا

کدخبر: ۴۸۷۰۸۲
انتظارات درباره اقدامات تهاجمی انقباضی فدرال رزرو در ماه های آتی اجازه نداد تا قیمت طلا بالاتر از مرز 1920 دلار بایستد..
ریزش سنگین قیمت نفت /تعادل شکننده در بازار طلا

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه قیمت طلا نوسان زیادی نداشت. در حقیقت می توان گفت در روزی که گذشت تعادلی میان عوامل افزایشی و عوامل کاهشی در بازار برقرار بود.

پل صعود قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا در روزی که گذشت در بازه 1915 تا 1933 دلار نوسان داشت و در آخرین ساعات روز نیز مانند روز سه شنبه در حوالی مرز 1920 دلار در حال نوسان بود.

در حقیقت با اینکه دو عامل افزایشی تورم بالا در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و همچنین وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه می توانست پل صعود قیمت طلا شود، اما انتظارات درباره اقدامات تهاجمی انقباضی فدرال رزرو در ماه های آتی اجازه نداد تا قیمت طلا بالاتر از مرز 1920 دلار بایستد.

بازدهی نزدیک به صفر قیمت طلا

به گزارش اکوایران، بازدهی قیمت طلا از ابتدای هفته تاکنون در نزدیکی مرز صفر درصد قرار دارد تا این موضوع نیز شاهدی بر وجود تعادلی هر چند شکننده در بازار طلا باشد.

سیگنال های انقباضی به بازار طلا

در حقیقت با ادامه وضعیت کنونی تحلیل گران پیش بینی می کنند همچنان تعادل در بازار برقرار باشد مگر اینکه فدرال رزرو تصمیم بگیرد که در نشست بعدی خود به جای 0.25 درصد، نیم درصد نرخ بهره را افزایش دهد. در حال حاضر سیگنال هایی که از مقامات فدرال رزرو به بازارها مخابره می شود احتمال شدید بودن اقدامات انقباضی فدرال رزرو را افزایش داده است.

افت قابل توجه طلای سیاه

در روز چهارشنبه اما بازار نفت بر خلاف بازار طلا شاهد افت قابل توجه قیمت طلای سیاه بود. قیمت هر بشکه نفت برنت تا ساعات پایانی روز چهارشنبه با 4 درصد کاهش به نزدیکی مرز 100 دلاری سقوط کرد.

در روزی که گذشت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و همچنین اعلام کشورهای مصرف کننده نفت برای آزادسازی ذخایر نفت خود در کنار آمریکا برای کنترل قیمت ها، قیمت نفت به شدت کاهش یافت.

البته این موضوع از نگاه تحلیل گران می تواند مسکنی موقت برای بازار نفت باشد و کشورها باید فکر یک منبع دائمی برای جانشینی نفت روسیه باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید