افزایش ناامیدی‌ها درباره احیای برجام !

کانال شکنی قیمت سکه/ خیز دلار به کانال جدید

کدخبر: ۴۸۷۷۷۷
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز یکشنبه 21 فروردین 1401 شاهد کانال شکنی قیمت سکه و پرواز قیمت دلار بود.
کانال شکنی قیمت سکه/ خیز دلار به کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار عصر امروز یکشنبه 21 فروردین 1401 در مقایسه با روز عصر دیروز 250 تومان افزایش را تجربه کرد. قیمت این اسکناس آمریکایی امروز به 27 هزار و 900 تومان رسید. اما سرنوشت دلار در بازار متشکل ارزی نزولی بود. قیمت دلار در این بازار به 25 هزارو 136 تومان رسید که نسبت به روز شنبه 40 تومان افت را نشان می دهد. 

رشد اندک نرخ حواله درهم 

نرخ حواله درهم در بازار ارز امروز برخلاف قیمت دلار رشد اندکی را ثبت کرد. قیمت درهم امروز به 7 هزارو و 590 تومان رسید که نسبت به دیروز 20 تومان بالا رفته بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 879 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  پایین تر بود. 

قیمت سکه کانال شکنی کرد

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه  به تعطیل رسمی بسته بود اما این  فلز زرد رنگ روز قبل با 1946 دلار بسته شد.در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت طلا 18 عیار با 1 میلیون و 319 هزار و 200 تومان مبادله شد که در مقایسه با دیروز 12 هزار و 500 تومان بالا رفته بود.

بازار سکه هم امروز شاهد کانال شکنی قیمت سکه بود . این فلز گران بهای داخلی عصر امروز به 13 میلیون و 85 هزار تومان رسید. این قیمت نسبت به روز قبل 175 هزار تومان گران تر بود.  با احتساب قیمت 27 هزار 900 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 782 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 2.37 درصد بود. 

بن بست برجام در بازار دلار 

اثر مذاکرات برجام همچنان در بازار ارز تهران برجسته است. طرف های مذاکره کننده برجام در حال ارائه پیشنهاد های خود به یکدیگر هستند .ایران پیشنهادی از طریق مورا ارسال کرد  ‌که بر اساس آن،  دو طرف توافق کنند که در ازای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا، دو طرف مقامات یکدیگر را هدف قرار ندهند. مقامات آمریکایی هم این پیشنهاد را رد کرده و گفته اند به زودی پیشنهاد جدید  را به ایران اعلام می کنند .معامله گران تصور می کنند که برجام به بن بست خورده  و توافق به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد و یکی  از دلایل صعود سکه و دلار همین بوده است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید