زمان حذف قرعه کشی خودرو اعلام شد

کدخبر: ۴۸۷۸۹۳
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌های وزیر صمت برای صنعت خودرو گفت: وزیر صمت به‌درستی حذف تدریجی قرعه‌کشی در سال ۱۴۰۱ را مطرح کرده‌اند و در ماه‌های آینده متناسب با افزایش عرضه خودروهای مختلف، پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می‌شود.
زمان حذف قرعه کشی خودرو اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، «منوچهر منطقی» افزود: وقتی برای تقاضا عرضه کمی وجود دارد، به‌طور طبیعی قیمت بالا می‌رود و قیمت عرضه کارخانه با بازار، فاصله معناداری پیدا می‌کند

وی با بیان این‌که افزایش عرضه یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش قیمت خودرو است، تصریح کرد: محاسباتی انجام شد تا نشان دهد چقدر خودرو باید عرضه شود تا نیازی به انجام قرعه‌کشی نباشد و بر اساس نتایج آن محاسبات، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

همچنین در اکوایران ببینید : همه چیز درباره انتخابات فرانسه

معاون وزیر صمت ادامه داد: این محاسبات نشان داد که اگر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به بازار ایران عرضه شود به قرعه کشی نیازی نخواهد بود، پس تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برای امسال هدفگذاری شده است تا عرضه و تقاضا به هم نزدیک شود.

واریز ۷ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران به حساب بانک مرکزی در عمان؟

منطقی در ادامه یادآور شد: با این افزایش عرضه، هرچقدر جلوتر برویم تعداد خودروهای بیشتری از شمول قرعه‌کشی حذف خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که حتی برخی خودروها نیز به‌صورت فروش اقساطی عرضه شوند و اکنون نیز برخی خودروسازان خودروهای خود را به‌صورت نقد و اقساط ارائه می‌دهند.

انجام روند تدریجی حذف قرعه‌کشی در طول سال

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند تدریجی حذف قرعه‌کشی‌ها، توضیح داد: این موضوع در طول سال تحقق خواهد یافت و مربوط به ابتدای سال نیست، بلکه به‌مرور و با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا به وجود خواهد آمد و هرچقدر به انتهای سال نزدیک‌تر شویم، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی حذف می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید