گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

تداوم پیشروی قیمت دلار، سکه و طلا

کدخبر: ۴۸۷۹۴۶
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد تداوم پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
تداوم پیشروی قیمت دلار،  سکه و طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلا امروز دوشنبه 22 فروردین 1401 همانند روز گذشته شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

«اقتصادنیوز» که به صورت روزانه قیمت دلار را پیش بینی می کند؛ بازار ارز امروز  را صعودی پیش بینی کرده بود. 

عبور دلار از کانال 28 هزار 

نرخ دلار در شروع معاملات امروز به  سرعت افزایشی روز گذشته افزود و با 70 تومان رشد بر روی 27 هزار و 970 تومان قرار گرفت. اسکناس آمریکایی در نیمه روز با قدرت وارد کانال 28 هزار تومان شد و بر روی 28 هزار و 140تومان ایستاد . این قیمت نسبت به روز قبل  240 تومان افزایش را نشان می دهد. اما در بازار متشکل ارزی قیمت دلار امروز اندکی رشد را ثبت کرد. قیمت دلار در این بازار با 9 تومان رشد به 25 هزار و 145 تومان رسید

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 25 هزار و 17  تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 269 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 61 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 343 تومان بود.

رشد نرخ حواله درهم در بازار ارز

نرخ حواله درهم در شروع معاملات امروز 30 تومان رشد کرد. قیمت درهم امروز با 7 هزار و 620 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 988 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  پایین تر بود. 

تداوم روند صعودی بازار سکه

قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا 3 دلار  افت کرد و به 1944 دلار رسید. اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا و قیمت سکه  بر مدار صعود قرار گرفتند. قیمت طلا امروز به 1 میلیون و 322 هزار و 900 تومان رسید  که در مقایسه با دیروز 3 هزار و 700 تومان بالا رفته بود.

قیمت سکه هم امروز مانند دلار به سرعت  روز گذشته افزود و با 155 هزار تومان افزایش به قیمت 13 میلیون و 240 هزار تومان معامله شد . این فلز گران بها در نیمه روز بر روی 13میلیون و 250 هزار تومان قرار گرفت.  با احتساب قیمت 28 هزار 140 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 879 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 2.88 درصد بود.  

خبر آزادسازی منابع ارزی در بازار دلار 

در بازار ارز و سکه امروز دوباره خبر آزادسازی 7 میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران برجسته شد. سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز درباره آزادسازی منابع ارزی ایران اظهار بی اطلاعی کرد اما کمتر از یک ساعت بعد گفت: این خبر درست است و تا پایان هفته بخشی از منابع ایران آزاد می‌شود.  خطیب زاده درباره مذاکرات وین گفت: برجام زنده و در اتاق اورژانس و احیاست. معامله گران در کنار این اخبار ضد و نقیض؛‌ یکی از دلایل افزایش  قیمت دلار  و سکه را  توقف مذاکرات برجام دانسته و معتقدند در حال حاضر فشار خریداران نسبت به فروشندگان افزایش یافته و متقاضیان ارز در حال تزریق سرمایه‌های ریالی خود به بازار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید