رییس سابق اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات خبر داد؛

قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار کاهش می‌یابد

کدخبر: ۴۸۸۲۶۴
اقتصادنیوز: بنابر گفته رییس سابق اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات، قیمت میلگرد و تیرآهن از ۱۴ فروردین‌ماه بدون دلیل بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش داشته است که این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود.
قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار کاهش می‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس سابق اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: قیمت میلگرد و تیرآهن از ابتدای آغاز به کار بازار در سال جدید با افزایش بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ تومانی مواجه شده که همین افزایش نرخ نیز بی‌دلیل است و کاهش خواهد یافت.

در حالی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جنجال خبری بابت افزایش گرانی گوشت، افزایش قیمت خودرو، قیمت سیمان و فولاد به دولت تذکر می‌دهند و خواستار حرکت بیشتر و مراقبت وزرای مربوطه هستند که بررسی‌ها در روز جاری (سه‌شنبه، ۲۳ فروردین‌ماه) نشان می‌دهد چنین موضوعی صحت نداشته و بیشتر شایعه‌ای بوده که از سوی برخی در فضای مجازی داغ شده است.

به‌طوری که ساعاتی پیش مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، خبر منتشر شده در خصوص افزایش قیمت سیمان را نادرست برشمرد و گفت: به‌اندازه کافی سیمان در کشور وجود دارد و هر هفته نیز حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در بورس کالا عرضه می‌شود.

همچنین، در تایید همین مطلب، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با ایرنا با تکذیب هر گونه افزایش نرخ سیمان در بازار افزود: قیمت سیمان افزایش نداشته و همچون هفته‌ها و ماه‌های اخیر باقی مانده است.

«عبدالرضا شیخان» تصریح‌کرد:‌ مراجعه به بورس کالا در این زمینه، نشان‌دهنده واقعیت موجود است، به‌طوری که از ابتدای امسال و بازگشایی بورس کالا تاکنون، میزان عرضه سیمان به بورس، تقاضای آن و همچنین قیمت هر روز مشخص است و در همه این ایام، میزان تقاضا از عرضه سیمان کمتر بود.

در تازه‌ترین اظهار نظر، «محمد آزاد» رییس سابق اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات امروز (سه‌شنبه)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: قیمت میلگرد و تیرآهن از آغازین روزهای کاری سال جدید (از ۱۴ فروردین‌ماه) بدون دلیل بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش داشته است که این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود.

وی تصریح‌کرد: از آنجایی که این افزایش قیمت بی‌دلیل بوده، در بازار کشش نخواهد داشت و به‌طور حتم طی یکی دو هفته آینده تعدیل خواهد شد و دوباره کاهش خواهد یافت.

این فعال بازار آهن خاطرنشان‌کرد:‌ زمانی استدلال کارخانجات برای افزایش قیمت‌ها موضوعاتی همچون قطعی برق و گاز یا افزایش قیمت مواد اولیه بود، اما با توجه به اینکه از اسفندماه تاکنون با قطعی مواجه نشده‌اند و همچنین قیمت مواد اولیه مانند سنگ آهن، زغال‌سنگ، کک و غیره که همگی داخلی هستند تغییری نداشته، این افزاش قیمت غیرمنطقی و بی دلیل است و دوباره کاهش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید