خبر خوب به کشاورزان گندم‌کار / وجه گندم نقدا پرداخت می‌شود

کدخبر: ۴۸۹۹۱۲
اقتصادنیوز: معاون بهبود و تولید گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال کشاورزان گندم کار اصلا نگران نباشند، گفت: در حال حاضر دولت نقدا وجه گندم تحویلی کشاورز را پرداخت می کند.
خبر خوب به کشاورزان گندم‌کار / وجه گندم نقدا پرداخت می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، غلامحسین ساربان معاون بهبود و تولید گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در خلیل آباد اظهار کرد: متاسفانه عدم پرداخت به موقع گندم مازاد کشاورزان به دولت در سنوات گذشته منجر شده بود که گندم کاران دیگر رغبتی به کشت گندم را نداشته باشند لذا کشت آن در سطح استان با کاهش مواجه شده است.

وی افزود: امسال کشاورزان گندم کار اصلا نگران نباشند. در حال حاضر دولت نقدا وجه گندم تحویلی کشاورز را پرداخت می کند.

ساربان خاطرنشان کرد: اولویت در جهاد کشاورزی استان کشت محصولاتی از جمله  گندم، جو، چغندرقند، ذرت علوفه ای و پنبه است. امید است با فراهم شدن تمهیدات لازم، این محصولات اساسی توسط کشاورزان و با حمایت های جهاد استان بیشتر کشت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکید دولت این است که با کشاورزان بد حسابی نشود. نرخ خرید تضمینی خرید محصولات از جمله گندم امسال افزایش یافته و در همین راستا هم نرخ نهاده های کشاورزی و انواع کودها تا ۴۵ درصد کاهش قیمت یافته است.

ساربان افزود: بخش دام به حمایت نیازمند است. خروج دام مولد از استان با تمهیداتی آزاد شده است که امید است وضعیت در آینده نزدیک، منفعت دامدار بیشتر شود.

معاون جهاد کشاورزی استان همچنین در بازدید از وضعیت درختان پسته شهرستان خاطرنشان کرد: با بارش های آینده و یا آب دهی به موقع از طریق چاه موتورها و با توصیه فنی که به کارشناسان و باغداران شد، مشکل برطرف می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید