دفاع بازارساز از مرز 28 هزار تومان

پیش بینی قیمت دلار در اولین روز اردیبهشت 1401

کدخبر: ۴۹۰۲۰۲
اقتصادنیوز : در معاملات پشت خطی شب گذشته اسکناس آمریکایی به سوی محدوده 27 هزار و 700 تومان عقب نشینی کرد. با این حال، جو بازار بدون شکست محدوده 27 هزار و 200 تومان نزولی نخواهد شد.
پیش بینی قیمت دلار در اولین روز اردیبهشت 1401

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته بازار ارز تهران میزبان معامله گران افزایشی بود. این دسته از معامله گران در فضای امنیتی بازار تصور کردند که بازارساز توانایی کنترل اسکناس آمریکایی را از دست داده و یکی از دلایل صعود قیمت دلار  در روز گذشته همین عامل بود.

تقاضا در بازار ارز تحریک شد؟ 

البته عده ای معامله گران می گویند افزایش ارزش دلار در شهرهای مرزی و ورود تقاضای احتیاطی از هراس تورم های سنگین  از جمله عواملی هستند که پس از تعطیلات نوروز سمت تقاضا را تحریک کرده اند.

دیروز دلار در برابر افت قیمت مقاومت کرد و به سمت مرز مقاومتی 27 هزار و 800 تومان حرکت کرد. برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که نرخ دلار بالای محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به کانال 28 هزار تومان قوی تر خواهد شد. 

دفاع بازارساز از مرز 28 هزار تومان

اما عده ای دیگر باور دارند که بازارساز  به شدت از مرز 28 هزار تومان دفاع کرده و اسکناس آمریکایی به راحتی نمی تواند به این مرز نفوذ کند.

برخی از تحلیلگران معتقدند در صورتی که بازارساز به مقاومت خود در برابر رشد دلار ادامه دهد این امر می تواند  زمینه ساز خروج موقت معامله گران از بازار شود و توجه آنها  از بازار ارز به صورت موقت به سوی سایر بازارها منحرف خواهد شد.

در معاملات پشت خطی شب گذشته  اسکناس آمریکایی به سوی محدوده 27 هزار و 700 تومان عقب نشینی کرد. با  این حال، جو بازار بدون شکست محدوده 27 هزار و 200 تومان نزولی نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید