روند قیمت سکه در اولین ماه سال

صعود سکه به کانال جدید/ رشد 7‌درصدی در فروردین 1401

کدخبر: ۴۹۰۴۸۵
اقتصادنیوز: بازار سکه در 10 روز پایانی ماه گذشته شاهد کانال شکنی بود. معامله گران افزایشی در 21 فروردین ماه همزمان با رشد دلار توانستند تقریبا 175 هزار تومان بر ارزش سکه بیفزایند و فلز گران بهای داخلی بعد از چند ماه وارد کانال ۱۳میلیون تومان شد.
صعود سکه به کانال جدید/  رشد 7‌درصدی  در فروردین 1401

به گزارش اقتصادنیوز ،بازار سکه در روزهای پایانی سال گذشته و با نزدیک شدن به عید نوروز با کمبود عرضه و تقاضا روبرو شده بود اما قیمت سکه در فروردین 1401 با سیگنال صعودی نرخ ارز افزایش را تجربه کرد. فلز گران بهای داخلی در 20 روز ابتدایی فروردین ماه در کانال 12 میلیون تومان قرار داشت و در محدوده 12 میلیون و 449 هزار تومان تا 12 میلیون و 910 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه در نیمه اول فروردین ماه از محدوده مقاومتی 12 میلیون و 500 هزار تومان عبور کرد و  پس از آن 12 میلیون و 800 هزار تومان را شکست داد. 

20 فروردین ماه به پشت خاکریز 13 میلیون تومان رسید اما معامله گران افزایشی در 21 فروردین  ماه همزمان با رشد دلار توانستند تقریبا 175 هزار تومان بر ارزش سکه بیفزایند. نرخ دلار  در روز یاد شده به یک قدمی کانال 28 هزار تومان رسیده بود. و به تبع آن سکه با قدرت از مرز 13 میلیون  تومان عبور کرد.آخرین باری سکه بازان توانسته بودند  مرز ۱۳ میلیون تومان را تصرف کنند ماه پاییز و دی سال گذشته بود.

قیمت سکه در روز های پایانی ماه گذشته هم در همین کانال  معامله شد و در 31 فروردین ماه با 13 میلیون و 290 هزار تومان به فروش رسید. 

در اکوایران ببینید؛

نکته قابل توجه برای سکه در ماه گذشته نزدیک شدن حباب سکه به صفر بود. البته در روز های پایانی ماه حباب سکه بزرگتر شد و در مقطعی به محدوده 5 درصد هم رسید. بررسی بازدهی سکه در اولین ماه سال جاری حکایت از رشد 7‌درصدی قیمت سکه در سال جدید دارد. در روند افزایشی قیمت سکه امامی  می‌توان به نوسانات نرخ اونس طلای جهانی اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید