رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

آغاز پرداخت وام 200 میلیونی مسکن

کدخبر: ۴۹۱۲۳۸
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی از هفته آینده خبر داد.
آغاز پرداخت وام 200 میلیونی مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه شریف، بنیاد مسکن و پژوهشکده سوانح طبیعی با بیان اینکه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مطالبات به حقِ رهبری است، اظهار داشت: با کمک از فناوری‌های جدید باید یک میلیون واحد مسکونی در سال ساخته شود و این در دولت، هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری روز دنیا برای ساخت واحدهای نهضت ملی از دستورات رئیس جمهوری است، اذعان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی شریف داریم و به دنبال افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن با استفاده از دانش و فناوری‌های روز دنیا هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: حلقه مفقوده بین دانشگاه و بنیاد مسکن، استفاده از ظرفیت‌های این دانشگاه را در قالب همکاری با دانشکده و پژوهشکده‌ها دنبال می‌کنیم و امیدواریم مسائل مورد نظر حل شود.

نیکزاد یادآور شد: در حال حاضر در حوزه ساخت سقف‌زنی و فوندانسیون توانسته‌ایم از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کنیم اما در حوزه نازک‌کاری عقب هستیم.

وی همچنین از آغاز پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد و گفت: شب گذشته با معاون اول رئیس جمهور در این باره مذاکره داشتیم و قرار بر این شد که تا یک هفته دیگر پرداخت وام مسکن روستایی آغاز شود.

در ادامه این مراسم رسول جلیلی با بیان اینکه دانشگاه شریف از 3 دهه گذشته پژوهش را آغاز کرده و از یک دهه گذشته به سمت فناوری حرکت کرده است و در حال حاضر مرکز نوآوری شریف در طرشت دایر است و امید داریم دانشجویانی که وارد دانشگاه صنعتی شریف می‌شوند بتوانند در مرکز نوآوری شریف شرکت دانش‌بنیان خود را تاسیس کنند.

وی افزود: فعالیت‌های نوآورانه دانشگاه شریف با شعار سال ملموس است و در حال حاضر در مرکز نوآوری دانشگاه شریف 500 شرکت دانش‌بنیان فعال هستند که عمده آنها متعلق به بخش خصوصی است و دولت هزینه‌ای برای راه‌اندازی و فعالیت‌ آنها پرداخت نکرده است.

در اکوایران ببینید؛

رئیس دانشگاه شریف با بیان اینکه امیدواریم این دانشگاه و مرکز نوآوری الگوی جدیدی باشد، گفت: هفته اخیر در دیداری که با رئیس جمهوری داشتیم، وی تاکید کرد که دانشگاه باید به سراغ صنعت برود و همچنین نیاز هم باید به سمت دانشگاه حرکت کند و طرح تحولی دانشگاه شریف در پیوند خلاصه می‌شود و باید بتوانیم این حوزه‌ها را به یکدیگر وصل کنیم.

جلیلی تاکید کرد: هدف ما این است دانشجویی که وارد دانشگاه شریف می‌شود، زندگی کند و تنها مباحث علمی را به صورت تئوری دنبال نکند که پس از اتمام دوره تحصیل نداند هدفش از ورود به این دانشگاه چه بوده است. دانشجویان برای حل مسئله باید مقاومت و تاب‌آوری داشته باشند و سریع نشکنند. برای حل مسئله ممکن است با بی‌پولی، بدعهدی، برخورد قهری یا سیلی هم مواجه شود و این مسائل باعث تاب‌آوری دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: دانشگاه شریف باید برای زندگی ایرانیان و جهانیان منشأ اثر باشد و بتواند در خدمت مردم زلزله‌ زده قرار بگیرد و بر افزایش کیفیت آسفالت، عمده مصالح و تولید قیر باکیفیت و... موثر واقع شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید