رمز صعود شاخص/ پیش بینی بورس7 اردیبهشت 1401

کدخبر: ۴۹۱۴۱۹
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 454 میلیارد تومانی بسته شد.
رمز صعود شاخص/ پیش بینی بورس7 اردیبهشت 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 7 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 15 هزار و 526 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 522 هزار و 775 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 796 واحد بالا آمد و در رقم 410 هزار و 310 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 76 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 902 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 349 نماد رشد قیمت و 134 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 72 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 27 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) و شرکت بیمه البرز (البرز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) و شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خاهن (شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران)، فپنتا (شرکت سپنتا) و کفرا (شرکت فراورده‌های نسوز ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت قند چهارمحال (قچار) و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 454 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 183 درصد افزایش یافت و 19 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 15 درصد رشد کرد و در رقم 473 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

امروز نماد وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) با صف‌ خرید 84 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وساپا، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و خپارس (شرکت پارس خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

در پایان معاملات سه‌شنبه 3 نماد صف فروش داشتند. نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای قچار و کفرا صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل بورس تهران به صعود ادامه داد و بیشترین رشد در یک هفته اخیر را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز نُهمین روز صعودی متوالی را پشت سر گذاشت. 

همان‌طور که در گزارش پیش بینی بورس دیروز گفته شد، شاخص در محدوده‌ی خطیری قرار گرفته و احتمال مقاومت و بازگشت شاخص رو به پائین وجود دارد. همچنین مسیر ورود بخش عمده پول حقیقی به سمت نمادهای کوچک و متوسط است و شاخص‌سازها با خروج پول و افت قیمتی مواجه هستند. اما دیروز بر پول حقیقی ورودی به بازار افزوده شد و نمادهای بزرگی مانند خساپا، شپنا، خودرو و خگستر ورود پول حقیقی داشتند و البته قیمت سهام بسیاری از بزرگان بازار رشد کرد و در نتیجه شاخص کل و شاخص هم وزن به سمت بالا همسو شدند. دیروز فارس، تاپیکو، شپنا، شستا، نوری، شبندر، خودرو، پارسان، خساپا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

فارس به تنهایی 2 هزار و 583 واحد شاخص را بالا کشید و پس از فارس، نمادهای پالایشی، پتروشیمی و خودرویی پیش برنده‌ی شاخص بودند. پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملات بازار را نیز داشتند. خساپا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 353 میلیارد تومان بود. پس از خساپا، خودرو، شپنا، شبندر و شستا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دوشنبه رشد 15 درصدی داشت و به 473 میلیارد تومان بالغ شد. رشد ارزش صف‌های خرید و وجود مازاد تقاضا در بازار در کنار افزایش ورود پول حقیقی سیگنال مثبت به بازار سهام است. روز گذشته ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 160 میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد 185 درصدی داشته است. به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بورس قوی‌تر هستند و اگر امروز نیز رشد شاخص‌ها ادامه یابد بورس در مجموع هفته‌ای صعودی را پشت سر خواهد گذاشت. 

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید