هشدار بانک مرکزی انگلیس نسبت به آینده تاریک اقتصاد کشورش

کدخبر: ۴۹۳۲۴۷
اقتصادنیوز: بنابر اعلام بانک مرکزی انگلیس، درآمد واقعی خانوارها در سال جاری میلادی در این کشور به علت قیمت افزایشی انرژی به شدت کاهش خواهد یافت و نرخ بیکاری نیز شروع به رشد خواهد کرد.
هشدار بانک مرکزی انگلیس نسبت به آینده تاریک اقتصاد کشورش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای مهار تورم فزاینده‌ای که پیش بینی می شود تا پایان سال از 10 درصد فراتر رود، نرخ پایه سود بانکی را از 0.75 درصد به 1 درصد در روز پنجشنبه افزایش داد.

راشاتودی گزارش داد، گزارش‌ها حاکی است که این اقدام هزینه استقراض و گرفتن وام را به بالاترین رقم خود از فوریه 2009 رسانده است.

این تنظیم کننده هشدار داد که بحران هزینه زندگی می تواند اقتصاد را در سال جاری وارد رکود کند.

تورم ماه گذشته در بریتانیا به 7 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ در 30 سال گذشته و ناشی از افزایش هزینه سوخت در پس‌زمینه تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه بوده است. هدف رسمی بانک مرکزی انگلیس برای سال جاری میلادی 2 درصد تعیین شده است.

این تحولات باعث شده است تا پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح خود از ژوئیه 2020 سقوط کند چرا که این ارز در اوایل بعدازظهر پنجشنبه به وقت لندن به 1.2393 در برابر دلار رسید و نزدیک به 2 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

به گفته بانک مرکزی انگلیس، درآمد واقعی خانوارها در سال جاری میلادی به دلیل افزایش قیمت انرژی به شدت کاهش خواهد یافت و نرخ بیکاری نیز شروع به رشد خواهد کرد و در عرض سه سال به 5.5 درصد خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید