ایران و سازمان ملل دوره آموزشی دیپلماسی تجاری برگزار می‌کنند

کدخبر: ۴۹۳۲۴۸
اقتصادنیوز: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد، دوره آموزش پیشرفته دیپلماسی تجاری در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه جاری با حضور مدرسینی از مرکز تجارت بین الملل (ITC) در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.
ایران و سازمان ملل دوره آموزشی دیپلماسی تجاری برگزار می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنا به اعلام معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، دوره آموزش پیشرفته دیپلماسی تجاری در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه جاری با حضور مدرسینی از مرکز تجارت بین الملل (ITC) در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.

در این دوره کارشناسان اقتصادی و بین المللی وزارت امور خارجه در کنار کارشناسان و رایزنان بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور خواهند داشت.

هدف از این دوره، آشناییِ بیشتر شرکت کنندگان با تحولات سیستم تجارت بین الملل و  اطلاع از تجربیات موفق کشورهای درحال توسعه در پیشبرد دیپلماسی تجاری است .

شرکت کنندگان همچنین از آخرین روش‌ها و دست آوردهای مرکز تجارت بین الملل در زمینه تسهیلات تجاری و ظرفیت سازی برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط اطلاع یافته و از نزدیک با ابزارها و مدل‌های تحلیل بازارهای هدف نیز آشنا خواهند شد.

مرکز تجارت بین الملل(ITC) یکی از سازمان‌های بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد و سازمان جهانی تجارت و در ژنو مستقر می باشد. این مرکز از نهادهای پیشرو بین المللی در حوزه ظرفیت سازی تجاری در کشورهای در حال توسعه تلقی می‌شود.

افزایش تجارت خارجی بویژه با کشورهای همسایه از جمله اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران است و کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی در سفارت خانه های کشورمان در خارج از کشور نقش ویژه‌ای در این زمینه برعهده دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید