احتمال هجوم به مرز مقاومتی سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۴۹۳۲۹۶
اقتصادنیوز : اگر قرار باشد که بازار روند روز پنج شنبه را دنبال کند، احتمال زیادی وجود دارد که در روز شنبه، فلز گران بهای داخلی به بالای سطح مقاومتی 13 میلیون و 500 هزار تومان نفوذ کند.
احتمال هجوم به مرز مقاومتی سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ؛ بازار سکه بیشتر از بازار دلار لحظه های شگفتی آور را تجربه می کند. به عنوان مثال، روز پنج شنبه فلز گران بهای داخلی در شرایطی با حجم معاملات محدود توانست تا محدود13 میلیون و 400هزار تومان پیش روی کند که تا بعدازظهر روز چهارشنبه، بیشتر تحلیل گران احتمال می دادند که روز آخر هفته فلز گران بهای  داخلی در مسیر نزولی قرار بگیرد.

با وجود چنین انتظاراتی، سکه با توجه به احتمال شایعه افزایش قیمت دلار به کانال 29 هزار تومان و برگشت موقت طلا به بالای مرز هزار و 900 دلاری توانست به محدوده 13 میلیون و 400 هزار تومان نزدیک شود. اگر قرار باشد که بازار روند روز پنج شنبه را دنبال کند، احتمال زیادی وجود دارد که در روز شنبه، فلز گران بهای داخلی به بالای سطح مقاومتی 13 میلیون و 500 هزار تومان نفوذ کند.

photo_۲۰۲۲-۰۵-۰۷_۰۹-۱۱-۳۲ (2)

سکه برای اینکه بتواند به بالای مقاومت یاد شده نفوذ کند، حداقل نیاز دارد که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده 28 هزار و 500 تومان برود. سکه با این قیمت دلار نیز از لحاظ ذاتی توانایی صعود تا نقطه 13 میلیون و 500 هزار تومان را ندارد، ولی انتظارات افزایشی در این بازار چنان تحت تاثیر تغییرات افزایشی دلار است که این فلز گران بها می تواند به صورت حبابی تا محدوده 13 میلیون و 500 هزار تومان پرواز کند.

در شرایطی که هیجانات می تواند زمینه ساز ادامه رفتار افزایشی سکه شود، از لحاظ بررسی ارزش ذاتی منطقی نیست که انتظار رشد معنادار فلز گران بهای داخلی را داشت، چرا که ارزش ذاتی سکه حتی بالای 12 میلیون و 700 هزار تومان نیست.

photo_۲۰۲۲-۰۵-۰۷_۰۹-۱۱-۳۲

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید