معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مطرح کرد:

جزئیات اختصاص یارانه نقدی و کالابرگ به هشت دهک

کدخبر: ۴۹۳۶۲۰
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: در راستای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر از سه دهک اول و ۳۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر در پنج دهک بعدی واریز می‌شود.
 جزئیات اختصاص یارانه نقدی و کالابرگ به هشت دهک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محسن رضایی در خبر شبکه یک سیما گفت: دلار ۴۲۰۰ تومانی که به  صورت ارزان به تجار داده می‌شد، الان همان پول به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه در دو ماه اول ارزش کالابرگ به صورت نقد و اعتبار به حساب مردم واریز می‌شود تا از این پول استفاده کنند تا فشار ناشی از گرانی‌ها کاهش یابد، اظهار داشت: پس از دو ماه با توجه به قانون مجلس طرح بهه صورت کالابرگ ادامه می‌یابد. 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مورد ارزش کالابرگ برای طبقات بالا و پایین جامعه، تصریح کرد: براساس تصمیمی که اتخاذ شده، مقرر شد به هر نفر از طبقات پایین جامعه کالابرگ به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و به طبقات بالا ۳۰۰ هزار تومان داده شود. 

به گفته رضایی، در راستای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر از سه دهک اول و ۳۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر در پنج دهک بعدی واریز می‌شود.

وی ادامه داد: پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزارتومان و ۳۰۰ هزارتومان که اعلام کردم، برآورد کارشناسان است و هنوز قطعی نشده است. به‌زودی رقم قطعی یارانه پرداختی را اعلام می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید