استعفای نماینده فرانسوی به دلیل خرید لباس زیر از بودجه پارلمان

کدخبر: ۴۹۳۷۰۳
اقتصادنیوز: یک نماینده پارلمان فرانسه از حزب حاکم به دلیل افشای خرید لباس زیر با هزینه پارلمانی، مجبور به استعفا شد.
استعفای نماینده فرانسوی به دلیل خرید لباس زیر از بودجه پارلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، خانم کورالی دوبوست  (Coralie Dubost) ماهانه 2 هزار یورو از هزینه های پارلمان برای خرید لباس زیر خود هزینه می کرد. وی عضو حزب " جمهوری روبه جلو" به رهبری امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه است.

به نوشته روزنامه انگلیسی تایمز، دوبوست نماینده 39 ساله از شهر مون‌پلیه در پارلمان فرانسه است. او قصد داشت در انتخابات آینده پارلمانی نیز کاندیدا شود. 6 هفته دیگر انتخابات پارلمانی فرانسه برگزار می شود.
به دنبال اجرای تحقیقی در پارلمان فرانسه مشخص شد این نماینده، بودجه های پارلمانی در اختیار خود را برای اقامت در هتل، صرف غذا در رستوران، انجام سفر، خرید لباس از جمله لباس زیر و برنامه های تفریحی هزینه کرده است که به گفته این تحقیق، هیچ کدام بر فعالیت های پارلمانی اش تاثیر شفافی نداشته است.

این نماینده همچنین به سوء مدیریت دستیاران خود نیز متهم شده زیرا از آنها خواسته بود از کارمندان دفترش جاسوسی کنند. علاوه بر این، او از دستیاران خود خواسته بود به نظافت لباس ها و ترمیم کفش هایش رسیدگی کنند.

در مقابل، دوبوست هر گونه نقض قانون را رد کرده و گفته در معرض سوتفاهم قرار گرفته است. او گفته است در زمینه اینکه با بودجه پارلمان آیا می تواند لباس های عادی برای حضور در برنامه های کاری بخرد، برداشت اشتباهی از قوانین داشته است. او ادامه داد 5373 یورو برای این موضوع هزینه کرده و او قربانی شده است.

او افزود: من متقلب نیستم. لباس های کار در پارلمان و لباس های زندگی شخصی، متفاوت هستند. من از لباس های کار به عنوان نماینده پارلمان برای زندگی شخصی خودم استفاده نمی کنم.    

وی ادامه داد: وقت آن رسیده که به حیات سیاسی خود پایان بدهم و خود را صرف خانواده ام کنم. حملات ناعادلانه ای من را هدف قرار دادند که به حزب سیاسی من و به انتخابات و به میزان بزرگی به دموکراسی آسیب می زند.

استعفای نماینده فرانسوی به دلیل خرید لباس زیر از بودجه پارلمان

نمایندگان پارلمان در فرانسه سالانه 86 هزار یورو حقوق دریافت می کنند. علاوه بر حقوق، مبالغی برای خرید لباس نیز به این نمایندگان پرداخت می شود. 
دولت فرانسه نیز چارچوب های هزینه کردن بودجه های پارلمانی را افزایش داده است. دولت همچنین از نمایندگان پارلمان خواسته فاکتورهای هزینه شده از بودجه اختصاص داده شده برای آنها را ارائه کنند. این نمایندگان علاوه بر حقوق خود، مبلغ 64 هزار یورو در سال نیز برای هزینه های شخصی خود دریافت می کنند.  
 
نمایندگان پارلمان فرانسه همچنین 19 هزار یورو در سال نیز برای خرید تجهیزات دفتر، کرایه خودرو، پست و تلفن و مبلغ 127 هزار یورو در سال هم برای پرداخت به دستیاران خود دریافت می کنند. نمایندگان پارلمان فرانسه می توانند به صورت مجانی و غیرمحدود از شبکه حمل و نقل داخل شهری و سفر با قطار بین شهری هم استفاده کنند.  

این اتفاق، ضربه ای به موقعیت سیاسی امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به شمار می رود. ماکرون به تازگی برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد و تلاش می کند دوباره اکثریت پارلمانی را کسب کند.

استعفای نماینده فرانسوی به دلیل خرید لباس زیر از بودجه پارلمان

استعفای نماینده فرانسوی به دلیل خرید لباس زیر از بودجه پارلمان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید