گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز تهران

دلار در کانال های جدید/ جهش سنگین در بازار سکه

کدخبر: ۴۹۴۲۲۸
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران معتقد بودند امروز سه شنبه 20 اردیبهشت ماه افزایش قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات و از طرفی هم کانال شکنی نرخ حواله درهم باعث پیشروی دلار تهران شده بود.
دلار در کانال های جدید/ جهش سنگین در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز ؛  امروز سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 روز پر نوسانی برای بازار ارز  در تهران بود. اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی امروز در محدوده 28 هزار و 700 تومان قرار داشت اما در فاصله کوتاهی به  سمت مرز مقاومتی 28 هزار و 800 تومان حرکت کرد.

مرز مقاومتی مهم در بازار دلار 

به باور فعالان بازار مرز یاد شده برای معامله گران ارزی  از اهمیت زیادی برخوردار بود چرا که با رسیدن دلار به آن،  انتظارات صعودی در بین معامله گران شکل می گرفت  و احتمال رسیدن اسکناس آمریکایی به کانال 29 هزار تومان  قوی تر می شد. 

عبور دلار از کانال 29 هزار تومان 

در نیمه روز مرز یاد شده تصرف شد و دلار به کانال 29 هزار تومان رسید.  نرخ دلار عصر امروز در مقایسه با روز گذشته جهش چشمگیری را ثبت کرد. دلار امروز تقریبا 610 تومان از دیروز بالا تر بود و به قیمت 29 هزار و 150 تومان معامله شد.

در بازار متشکل ارزی سرنوشت دلار آرام تر رقم خورد و نرخ دلار در این بازار  با 12 تومان رشد نسبت به روز دوشنبه با قیمت 25 هزار و 579 تومان به فروش رسید. 

علت افزایش قیمت دلار چه بود؟ 

عده ای از معامله گران معتقد بودند  افزایش قیمت دلار  در بازار سلیمانیه و هرات و از طرفی هم کانال شکنی نرخ حواله درهم  و فضای امنیتی باعث پیشروی دلار  تهران شده بود. 

پیشروی نرخ دلار در سلیمانیه و هرات 

قیمت دلار  در بازار سلیمانیه امروز 240 تومان افزایش را ثبت کرد و به یک قدمی کانال 29 هزار تومان رسید. نرخ دلار در این بازار 28 هزار و 940 تومان بود. در بازار هرات نیز نرخ دلار رشد قابل توجه ای را تجربه کرد. نرخ دلار هرات که روز گذشته در محدوده 28 هزار و 70 تومان معامله می شد امروز با قدرت از مرز مقاومتی 28 هزار و 200 تومان عبور کرد  و در ساعات پایانی معاملات به 28 هزار و 490 تومان رسید . این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا 480 تومان افزایش را نشان می دهد. 

قیمت درهم 8 هزار تومان شد

امروز نرخ حواله درهم  بر مدار صعود قرار گرفت . درهم امروز کار خود را با 7 هزار و 930 توان آغاز کرد و در نیمه روز وارد کانال 8 هزار تومان شد. قیمت درهم در انتهای روز بر روی 8 هزار و 20 تومان قرار گرفت و نرخ برابری درهم به دلار 29 هزار و 457 تومان بود. 

بازار ارز زیر ذره بین پلیس امنیت اقتصادی 

از طرفی هم  انتشار خبر دستگیری سرشاخه های قاچاق  دلار ، بازار ارز تهران را بهم ریخت. معامله گران تصور میکردند که  بازار ارز زیر ذره بین پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته است.خبرگزاری ایرنا خبر داد: در همین راستا پلیس امنیت اقتصادی ضمن رصد کامل بازار ارز و شناسایی سرشاخه های قاچاقچیان و دلالان ارزی، مقادیر قابل توجهی ارز که طبق قانون فاقدفاکتور رسمی خرید از صرافی های مجاز است مصادره کرده است. در این فضای پر تنش و پر از اضطراب معامله گران تصور می کردند که بازار ساز  توانایی کنترل اسکناس آمریکایی را از دست داده است و همین امر انتظارات افزایشی را بالا برده بود. 

قیمت یورو و پوند به پرواز درآمد

امروز قیمت یورو  و قیمت  پوند افزایش  قابل ملاحظه داشت. قیمت یورو در تهران امروز 572 تومان گران شد  و با قیمت 30 هزار و 673 تومان مبادله شد. قیمت پوند انگلیس هم امروز به پرواز در آمد و با 35 هزار و 812 تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل 606 تومان افزایش را نشان می دهد. 

جهش سنگین قیمت سکه 

قیمت اونس طلا همچنان در سراشیبی به سر می برد. فلز گران بهای جهانی عصر امروز تقریبا 7 دلار از روز گذشته ارزات تر بود و در محدوده  1858 دلار به فروش رسید. 

اما بازار طلا و سکه در این بیشتر  به نوسات بازار ارز دقت کرد و جهت حرکت خود را بانوجه به نرخ دلار تعیین کرد. قیمت طلا امروز 9 هزار و 100 تومان گران شد و به 1 میلیون و 320 هزار و 100 تومان رسید. قیمت سکه هم امروز جهش سنگینی را تجربه کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز با 125 هزار تومان افزایش به قیمت 13 میلیون و 495 هزار تومان مبادله شد. 

با احتساب قیمت 29 هزار 150 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 750 هزار تومان بود و اندازه حباب سکه هم نزدیک محدوده 5.84 درصد بود. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار   745 هزار تومان بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید