ارزش صادرات فرآورده‌های نفتی سال ۱۴۰۰ اعلام شد

کدخبر: ۴۹۴۲۹۸
اقتصادنیوز: بنابر اعلام دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، صادرات فرآوردهای نفتی کشور در سال 1400 بالغ بر 25 میلیارد دلار بوده است.
ارزش صادرات فرآورده‌های نفتی سال ۱۴۰۰ اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: پارسال صادرات فرآوردهای نفتی کشور بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بوده است که در بعضی از اقلام افزایش صادرات از عدد فوق را هم داشته ایم که صادرات ۵ میلیارد دلاری مواد پلیمری به ثبت رسیده است.

حمید حسینی گفت: در سبد صادارتی کشور ارزش بیشتری داشته است همچنین۳ میلیارد ۲۸۵ تن صادرات گاز مایع در سال گذشته انجام شد که قرار است ۱۰ میلیون تن هم به عنوان صادرات گاز مایع را یه سبد انرژی کشور اضافه شود.

به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراوردهای نفت گاز و پتروشیمی ایران همچنین نفت گاز و پتروشیمی بخش زیادی از نیاز کشور را تامین می کند به طوری که صادرات پایین دستی کشور بخصوص در زمینه نفت و پتروشیمی ۲۵ میلیارد درآمد طی سال گذشته بوده است به طوری که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا ۱۰ سال آینده ظرفیت تولید نفت خام کشور به ۵ میلیون بشکه در روز و توان تولید گاز کشور نیز به یک و نیم میلیارد مترمکعب در روز خواهد رسید.

در ۸ ماه گذشته سال گذشته میزان صادرات محصولات پایین دستی نفت ۱۸ میلیارد دلار از مجموع ۳۱ میلیارد دلار کل صادرات کشور بوده است ماهانه ۴ میلیارد دلار صادرات داریم و پیش‌بینی می‌شود که میزان کل صادرات غیر نفتی در امسال به ۴۸ میلیارد دلار برسد که حدود ۵۸ درصد آن در بخش فراورده‌های نفتی و پتروشیمی است.

همچنین افزایش صادرات قیر کمتر از ۱۰۰ هزار تن بوده، اما ارزش صادرات دو برابر شده و آن هم همانند نفت به دلیل افزایش قیمت جهانی بوده است، پلیمرها بیشترین حجم صادرات را به میزان ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار را داشته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید