رکوردشکنی قیمت بنزین در آمریکا

کدخبر: ۴۹۴۴۱۱
قیمت هر گالن بنزین در آمریکا با ثبت رکورد تازه به ۴.۳۷ دلار رسید که رکورد قبلی ۴.۳۳ دلاری در ماه مارس را نیز پشت سر گذاشت.
رکوردشکنی قیمت بنزین در آمریکا
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های ایالات متحده در روز سه شنبه به رکورد جدیدی رسید.
براین اساس، میانگین هزینه خرده فروشی هر گالن بنزین در اوایل روز سه شنبه به ۴.۳۷۴ دلار رسید و از رکورد قبلی ۴.۳۳۱ دلاری که در ماه مارس ثبت شده بود، فراتر رفت.

این افزایش عمدتاً به دلیل قیمت بالای نفت خام است که هفته گذشته نزدیک به 100 دلار در هر بشکه بود و اکنون به 110 دلار نزدیک شده است.

قراردادهای آتی نفت برنت، شاخص اصلی جهانی، از 30 مارس تاکنون 7 درصد کاهش یافته است. در نتیجه، قیمت بنزین در آوریل اندکی کاهش یافت اما اکنون تقریباً 10 درصد افزایش یافته است.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که گران شدن فزاینده سوخت تقریباً دو سوم از دارندگان وسایل نقلیه در ایالات متحده را مجبور به تغییر عادات رانندگی خود کرده است.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، قیمت نفت توسط برخی از پالایشگاه‌های ایالات متحده که در طول همه‌گیری تعطیل شده‌اند، افزایش یافته است. در حالی که بقیه پالایشگاه‌ها به ظرفیت کامل خود نزدیک می‌شوند.

پس از آن که روسیه - یک صادرکننده بزرگ نفت - حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، منجر به اعمال تحریم‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان آنها علیه روسیه و ممنوعیت یا برنامه ریزی برای حذف تدریجی نفت این کشور شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید