قیمت این نمک 2 میلیون و 500 هزار تومان است!

کدخبر: ۴۹۴۹۸۶
قیمت هر کیلوگرم نمک یددار سفید در حال حاضر بین ۴ تا ۲۰ هزار تومان است. اما در سایت‌های خرید و فروش آنلاین نوع دیگری از نمک با رنگ آبی و با قیمت‌های بسیار بالا خرید و فروش می‌شود. شاید برای تان جالب باشد که قیمت یک کیلوگرم از این نمک در مواردی به ۱۰۰ برابر قیمت یک کیلوگرم نمک موجود در بازار می‌رسد.
قیمت این نمک 2 میلیون و 500 هزار تومان است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ا ز فرارو، البته در بازار نمک دریایی و نمک صورتی نیز عرضه شده است، اما قیمت شان به نمک کریستال آبی نمی‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نمک خاص در پلتفرم‌های خارجی بین ۱۵ تا ۲۵ دلار فروخته می‌شود. به عبارت دیگر این نمک به پول ما و با حساب دلار ۲۸ هزار و ۴۲۰ تومانی، چیزی بین ۴۲۶ تا ۷۱۰ هزار تومان آب می‌خورد. عمده آگهی دهندگان نیز از کشور پاکستان هستند.

شاهکار حیرت انگیز فیدلیتی؛ خودرو جدید بهمن موتور + عکس

همچنین در اکوایران ببینید : میزان محبوبیت یارانه در زعفرانیه تهران

در ایران نیز بیشتر آگهی دهندگان نمک کریستال آبی را در شهر‌های تهران، ارومیه، کرمان، کرج و یزد عرضه کرده اند، اما محصول خود را به دیگر شهر‌ها نیز ارسال می‌کنند.

فروشندگان مدعی اند که نمک کریستال آبی خواصی همچون ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی، تنظیم فشار خون، تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی، تنظیم خواب، کمک به هضم راحت‌تر غذا، از بین بردن برخی مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی  وجلوگیری از اسپاسم ماهیچه‌ها دارد. همچنین برای سلامت دهان و دندان نیز مفید است.

قیمت عجیب نمک کریستال آبی

نمک کریستال آبی چند؟

اگر سری به پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش بزنید، می‌بینید که فروشندگان ایرانی نمک کریستال آبی را بالاتر از قیمت جهانی آن یعنی ۱۵ تا ۲۵ دلاری به فروش می‌رسانند. در این باره بررسی ما نشان می‌دهد که قیمت‌ها برای هر کیلوگرم نمک کریستال آبی از ۶۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن تهران است، برای یک کیلوگرم نمک آبی خود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان طلب کرده است. مهدی به ما می‌گوید که علت بالا بودن قیمت نمک آبی او، کیفیت بالا و کمیابی آن است. بعد هم تاکید می‌کند که این محصول برای فشارخون بالا، تیروئید کم کار و پرکار  و دهان و دندان بسیار مفید است.

فروشنده دیگری هم قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیشنهاد کرده و مدعی شده است که این نمک پتاسیم و کلسیم و آهن دارد. محمد نیز همان دلایل فروشنده پیشین را تکرار می‌کند، اما ادعا می‌کند که اگر فروشنده‌ای قیمت پایین می‌دهد، دلیلی برای اصالت کالای او نیست و باید شک کرد. او می‌گوید که بسیاری از فروشندگان پودر نمک را به خریدار تحویل می‌دهند، که بیشترشان خلوص بالایی ندارند و تقلبی هستند.

در ادامه به سراغ گروه دیگری از فروشندگان نمک آبی می‌رویم. این دسته از آگهی دهندگان نیز برای یک کیلوگرم نمک آبی بین ۳۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان قیمت می‌دهند و معتقدند که محصول آن‌ها خلوص بالای ۹۹ درصد دارد.

در این باره یک آگهی دهنده که ساکن ارومیه است، یک کیلوگرم نمک آبی را در ازای ۷۵۰ هزار تومان می‌فروشد. او به ما می‌گوید که کمتر فروشنده‌ای نمک آبی را به شکل آسیاب شده تحویل می‌دهد. او مدعی است که برخی فروشنده‌ها این بهانه را مطرح می‌کنند تا پول بیشتری از مشتری دریافت کنند.

او همچنین ادعا تقلبی بودن نمک‌های آبی ارزان‌تر را رد کرد و گفت که خریدار کنونی با توجه به دسترسی آسان به اینترنت، با یک جستجوی ساده و به راحتی می‌تواند جنس اصلی را از تقلبی تشخیص دهد.

قیمت نمک دریایی و صورتی چقدر است؟

 
 

علاوه بر نمک‌های آبی، نوع دریایی و صورتی نیز وجود دارد که از نوع معمول موجود در بازار قیمت بالاتری دارند. قیمت نمک دریایی به نسبت پایین‌تر است و هر کیلوگرم آن از ۷ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. معمولا بسته بندی‌های شرکتی بالاتر است و فروشندگان سنتی قیمت کمتری پیشنهاد می‌کنند.

در این رابطه برند دلفین، بسته ۹۰۰ گرمی نمک دریایی را با قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه می‌کند. اما یک آگهی دهنده ساکن تهران، نمک دریایی دو کیلوگرمی را ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رساند.

در مورد نمک صورتی نیز قیمت ثابتی وجود ندارد. اما به شکل متوسط آگهی دهندگان این نوع از نمک را بین ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن چابهار در استان سیستان و بلوچستان است، برای گرانول نمک صورتی هیمالیا ۱ کیلوگرمی خود ۶۰ هزار تومان طلب کرده است.

او گفته که محصول او جز سالم‌ترین نمک‌ها و از محبوب‌ترین نمک‌ها در جهان است. دیگر فروشندگان نیز مدعی هستند که این نمک برای گوارش، فشار خون، سینوس‌ها و تسکین درد مفید است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید