چرا تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان یکسره نمی‌شود؟

کدخبر: ۴۹۶۵۴۳
رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز ضمن بیان اینکه تامین اجتماعی باید از دولت درخواست کند مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان هر چه سریعتر ابلاغ شود، گفت: عده‌ای با سنگ‌اندازی در تصویب این مصوبه دل دشمنان انقلاب را شاد می‌کنند.
چرا تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان یکسره نمی‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور به ویژه جامعه بازنشستگان که اکنون به بخش مهمی از قشر محروم تبدیل شده‌اند، گفت: پس از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان و مدنظر قرار دادن افزایش ۲۵درصدی همسان‌سازی حقوق آنان از سوی هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی و ارسال آن به هیأت دولت برای تصویب نهایی انتظار می‌رفت سازمان تامین اجتماعی دست روی دست نمی‌گذاشت و به طور جدی پیگیر تصویب این مصوبه بود.

وی گفت: ارسال این مصوبه به هیأت دولت به خوبی نشان می‌دهد که تامین اجتماعی خود بر اجحافی که بر قشر بازنشسته شده، آگاهی کامل دارد اما با فرصت‌سوزی نشان داد به فکر صاحبان اصلی این مجموعه که بازنشستگان و کارگران که همان بازنشستگان آینده هستند، نیست.

صادق زاده اظهار داشت: بلاتکلیفی بازنشستگان تامین اجتماعی در حالی ادامه دارد که سازمان حقوق کارکنان خود را براساس افزایش دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار پرداخت کرده است. از سوی دیگر مستمری‌بگیران کشوری و لشگری هم حقوق فروردین ماه خود را با افزایش تصویب شده، دریافت کرده‌اند و در این میان تنها تکلیف بازنشستگان کارگری معلوم نیست.

به گفته وی؛ دولت و مجلس در سال‌های گذشته با عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، آنان از حقوق حقه خود محروم کرده‌اند. آنهم از حقوقی که طی ۳۰ سال، با کسر مبالغی از دستمزد و در قالب حق بیمه در این سازمان به امانت گذاشته‌اند.

نائب رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته درواقع کارفرمای تامین اجتماعی و تمامی کارکنان سازمان تامین اجتماعی هستند، بنابراین چرا به ولی نعمتان این مجموعه جفا می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه برای تعیین تکلیف و پرداخت حقوق بازنشستگان حتی یک جلسه هم زیاد است زیرا قوانین صراحت داشته و تکلیف روشن است، گفت: تامین اجتماعی در شرایطی که هنوز دولت مصوبه را تصویب نکرده، بازهم خیلی کارها می‌توانست انجام دهد. می‌توانست حتی بخشی از بدهی را به صورت علی‌الحساب پرداخت کند. به اعتقاد من جسارت شهردار تهران در پرداخت حقوق کارکنان اتوبوسرانی آنهم یک شبه قابل تقدیر است.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز گفت: حقوق بازنشستگان بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی می‌بایست به تبع مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، افزایش یابد و این کار باید در کمترین فرصت اداری صورت می‌گرفت اما هنوز به پایان دومین ماه سال جدید رسیده‌ایم با این حال هنوز اقدام عملی دیده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه تاخیر در تصویب نهایی و ابلاغ آن در این شرایط تورمی شدید، قشر بازنشسته را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است، تصریح کرد: قطعا عده‌ای با سنگ‌اندازی در تصویب این مصوبه دل دشمنان انقلاب را شاد می‌کنند.

صادق زاده با بیان اینکه ما کارگران و بازنشستگان اگر تا دیروز با مشکل آموزش، تفریح و مسافرت مواجه بودیم اکنون با این تورم موجود نگران نان سفره‌هایمان هستیم، گفت: انتظار می‌رود هرچه زودتر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ و اجرایی شود تا بخشی از آلام آنان تسکین یاید چراکه هنوز مشکلات دیگری از این قشر در سایر بخش‌ها از جمله درمان و بیمه تکمیلی، گرانی دارو، مسکن و ده‌ها موضوع دیگر بلاتکلیف مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید