کاهش قیمت اتریوم به زیر 2000 دلار

ترس شدید در بازار/ بیت کوین دوباره به کمتر از 30 هزار دلار رسید

کدخبر: ۴۹۶۶۲۱
اقتصادنیوز : بیت کوین یک بار دیگر با سقوط به زیر 30 هزار دلار، باعث ایجاد ترس در بازار ارزهای دیجیتال شده است. شاخص ترس و طمع هم نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.
ترس شدید در بازار/ بیت کوین دوباره به کمتر از 30 هزار دلار رسید

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین که پس از ریزش های هفته گذشته توانسته بود چند بار به کانال 30 هزار دلار نفوذ کند و حتی یک بار توانست تا بیش از 31 هزار دلار نیز بالا برود، تلاشی ناموفق برای تثبیت در قیمت های بالای 30 هزار دلار داشت و دوباره به زیر این قیمت رفت.

هم اکنون بیت کوین با افت بیش از 3 درصدی، در حدود قیمت 29300 دلار معامله می شود. ارزش معاملات ارز اول بازار در شبانه روز گذشته بیش از 26 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم عدد 559 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

روند قیمتی بیت کوین طی حدود دو ماه گذشته به گونه ای بوده که تحلیلگران فعلا آینده چندان جالبی را برای آن متصور نیستند. افرادی که هدف های قیمتی 100 هزار دلاری برای بیت کوین نوید می دادند، فعلا حرفی از رشد نمی زنند و نهایتا درباره بازگشت قیمت به چند هزار دلار بالاتر سخن می گویند.

از طرفی ترس شدیدی که در بازار ایجاد شده، باعث شده حتی در قیمت کمتر از 30 هزار دلار هم ارزش معاملات کاهش داشته باشد که این می تواند یک آلارم برای ادامه ریزش ها باشد. معمولا در زمان هایی که قیمت به میزان خوبی افت می کند، ارزش معاملات بالا می رود و بسیاری از نهنگ ها شروع به خرید می کنند، اما این بار ارزش معاملات کاهش داشته که می توان اینطور برداشت کرد که احتمالا نهنگ ها در انتظار دیدن قیمت های پایین تر برای خرید هستند.

افزایش نرخ تسلط بیت کوین بر بازار

افزایش نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال، اتفاق مهم دیگری بوده که طی یکی دو روز گذشته رخ داد. دامیننس بیت کوین که نشان دهنده نسبت قیمت بیت کوین در برابر سایر ارزهاست، اخیرا حتی به بالای 45 درصد نیز رسیده که بالاترین سطح در طول 5 ماه گذشته بوده و این موضوع باعث نگرانی فعالان بازار ارزهای دیجیتال شده است.

افزایش دامیننس بیت کوین نشان دهنده افت قیمت آلت کوین ها، با شیبی بیشتر از افت قیمت بیت کوین است که همین موضوع می تواند حتی برای کوتاه مدت، خریداران را به عقب نشینی وادار کند.

کاهش قیمت اتریوم به زیر 2000 دلار

اتریوم هم دوباره به کمتر از 2000 دلار رسیده و هم اکنون در قیمت حدود 1970 دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 14 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار این آلت کوین هم به 238 میلیارد دلار رسیده است.

در حالی که بازدهی هفتگی بیت کوین تقریبا صفر درصد است، اتریوم در یک هفته گذشته حدود 2.5 درصد کاهش قیمت داشته که این نشان می دهد وضعیت اتریوم در ریزش اخیر بدتر از بیت کوین بوده است.

آلت کوین ها منفی هستند، اما کم نوسان

آلت کوین ها هم امروز منفی هستند. به جز تزوس و الروند که کمتر از یک درصد رشد داشته اند، مابقی آلت کوین های موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار امروز با کاهش قیمت مواجه شده اند.

البته با وجود اینکه اکثریت نمادها منفی هستند، اما هیجان فروش در آن ها دیده نمی شود. امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار هیچ کدام از نمادها بیش از 6 درصد افت نکرده و سولانا، فلو، آوالانچ و تتا نتورک تنها نمادهایی هستند که بیش از 5 درصد افت قیمت داشته اند. مابقی نمادها هم افت قیمتی کمتر از 5 درصد دارند.

افت ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال در شبانه روز گذشته با کاهش 2.7 درصدی مواجه شده و به عدد 1.25 تریلیون دلار رسیده است.

ارزش معاملات هم 17 درصد کاهش داشته و به 68 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات دیفای 6 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 59 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید