واکنش رئیس اتحادیه تلفن همراه به ممنوعیت واردات آیفون

کدخبر: ۴۹۶۸۵۷
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه به ممنوعیت واردات آیفون واکنش نشان داد.
واکنش رئیس اتحادیه تلفن همراه به ممنوعیت واردات آیفون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ابراهیم درستی  اظهار کرد: با ممنوعیت واردات آیفون به این شکل مخالفیم. باید بیشتر کار کارشناسی روی این مسئله انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که حداقل تا شهریور که پیش‌تر اعلام شده بود، روی این طرح ممنوعیت واردات گوشی‌های لوکس کار کارشناسی انجام شود تا در بازار التهاب ایجاد نشود.

واردات موبایل‌های چینی و کره‌ای بالای ۶۰۰ دلار ممنوع نشود

درستی درباره جزئیات ممنوعیت واردات موبایل‌های لوکس گفت: اگر موضوع ممنوعیت واردات موبایل‌های آمریکایی است که هرطور بزرگان صلاح بدانند عمل می‌شود اما نباید این اتفاق بیفتد که موبایل‌های چینی و کره‌ای بالای ۶۰۰ دلار هم اجازه ورود پیدا نکند.

وی همچنین تاکید کرد که باید سلیقه مصرف کننده در نظر گرفته شود و برای خریدار محدودیت ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه درباره وضعیت بازار موبایل نیز گفت: قیمت موبایل وابسته به نرخ دلار است. حالا هم مقرر شده واردکنندگان گوشیهای بالای ۶۰۰ دلار از ارز حاصل از صادرات خشکبار استفاده کنند. اگر این ارز بالاترین نرخ ارز در بازار باشد، اختلاف قیمت در بازار موبایل بین کالاهای مختلف زیاد می‌شود، اما نباید این وضعیت طوری باشد که مصرف کننده ضرر کند.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته واردکنندگان در سامانه جامع تجارت با این پیام مواجه می‌شدند که ثبت سفارش برند اپل تا روز شنبه ۳۱ اردیبهشت محدود شده است. اما امروز این پیام تغییر کرده و در سامانه اعلام شده که با توجه به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷ امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. گروه ۲۷، گروه کالاهای لوکس و غیرضروری است که امکان تأمین ارز برای آنها وجود ندارد. البته هنوز ابلاغیه رسمی از سوی سازمان‌های متولی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در این رابطه منتشر نشده و این وزارتخانه در هفته گذشته هم پاسخ روشنی به پیگیری ایسنا درباره ممنوعیت ورود موبایل‌های لوکس نداده است.

گفتنی است ممنوعیت موبایل‌های لوکس و مشخصا آیفون تاکنون چندین بار، به ویژه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؛ تا جایی که حتی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اوایل اردیبهشت وعده دادند که تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید