جزئیاتی از فرآیند جدید مسدودسازی چک

کدخبر: ۴۹۷۹۰۰
اقتصادنیوز: مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: درباره فرآیند مسدودی سازی چک باید بگوییم که تنها به اندازه همان مبلغ چک، حساب افراد از فردا مسدود می‌شود.
جزئیاتی از فرآیند جدید مسدودسازی چک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: فرآیند مسدود سازی چک از فردا در قالب جدید به مرحله اجرایی و عملیاتی می رسد.

مهران محرمیان گفت: درباره فرآیند مسدودی سازی چک باید بگوییم که تنها به اندازه همان مبلغ چک، حساب افراد از فردا مسدود می‌شود، بدین معنا که اگر فردی در یک بانک دسته چکی داشته باشد و چک او برگشت بخورد، از تمام حساب‌هایش در همان بانک مبلغ مربوطه برداشت و چک اگر مبلغش کفایت کرد، پاس می‌شود.

به گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، در قسمت دیگر قانون عنوان شده که به میزان مبلغ کسری چک برگشتی، سایر حساب‌های صادرکننده چک برگشتی در تمام شبکه بانکی مسدود شود و در نهایت روال قانونی از سوی قوه قضائیه برای برداشت از آن حساب طی شود. بنابراین اگر فردی در پنج بانک حساب دارد و در بانک اول چک او برگشت می‌خورد، مانده تمام حساب‌ها احصا می‌شود و در مرحله بعدی به ترتیبی که از بیشترین به کمترین مانده،‌ کسری موجودی چک برگشتی مسدود خواهد شد.

او می گوید، به محض اینکه چکی وارد حساب شود مهلتی به فرد صادر کننده چک از طریق تماس تلفنی داده می شود و از طریق پیامک هم به فرد اطلاع داده می شود.

بانک مرکزی با همکاری مجلس شورای اسلامی، طرح قانونی مسدود کردن وجوه صادرکننده چک برگشتی را از فردا اجرایی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید