رمزگشایی از ورود سکه رفاه به کانال ۱۵ میلیون تومان

سکه و یورو کمیاب شد /حباب گیری در بازار سکه

کدخبر: ۴۹۸۴۸۱
سکه بهار در بازار کم پیدا می‌شود که نشان می‌دهد معامله‌گران درحال تبدیل سکه امامی به سکه بهار آزادی هستند.
سکه و یورو کمیاب شد /حباب گیری در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، سکه رفاه وارد کانال ۱۵ میلیون شد. یورو در بازار کمیاب شد و معامله‌گران می‌گویند قیمت ارز در سایت‌ها به سرنوشت قیمت کالاها در دیوار و شیپور دچار شده است. 

سکه رفاه به قله رسید

به گزارش اکوایران، سکه رفاه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد. این قیمت قله سکه رفاه در سال جاری و سال‌های قبل بوده است. ورود سکه رفاه به کانال ۱۵ میلیون، ناشی از ذهنیت افزایشی سکه بازان بود.

سکه نقدی بازار هم ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد. برخی معامله‌گران اعتقاد دارند قیمت سکه از جمعه هفته گذشته به یکباره از روند قبلی فاصله گرفته پس باید در انتظار یک اصلاح باید بود.

حباب گیری در بازار سکه

پدیده جالب در بازار سکه اما حباب‌گیری است. حباب‌گیری بین سکه بهار آزادی و سکه طرح امامی رخ می‌دهد. معامله‌گران سکه زمانیکه شکاف قیمت سکه امامی و بهار آزادی بالا می‌رود، سکه امامی را می‌فروشند و سکه بهار آزادی می‌خرند و وقتی که حباب کم می‌شود برعکس عمل می‌کنند.

درحال حاضر که حباب زیاد شده، سکه بهار در بازار کم پیدا می‌شود که نشان می‌دهد معامله‌گران درحال تبدیل سکه امامی به بهار هستند.

یورو نایاب شد

علاوه بر کم‌یابی سکه بهار معامله‌گران مدعی‌اند یورو هم نایاب شده، البته دلیل نایابی یورو برای معامله‌گران روشن نیست. حداقل پشتوانه‌ای ندارند اما با هرکسی که صحبت می شود از کم‌یابی یورو در بازار صحبت می‌کنند.

در بازار معامله‌گران یک ادعای دیگر نیز داشتند، یکسری کانال‌ها و گروه‌ها بودند که اعلام قیمت می‌کردند و بر اساس آن قیمت چارت‌های تکنیکالی بیرون می‌دادند، اما در معاملات یکشنبه از چارت‌های تکنیکالی ارزی خبری نبود. معامله‌گران می‌گفتند بلایی که سر پراید آمده سر قیمت ارز دارد می‌آید.

رصد حساب های مشکوک

نکته بازار هم خبری بود با این تیتر: آغاز رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک. بر اساس این خبر از یکشنبه افراد فاقد شغل که تراکنش حساب‌های آن‌ها بیش از سقف تعیین شده باشد رصد و مسدود می‌شود، معامله‌گران می‌گفتند این رصد حساب‌ها احتمالا از ابتدای سال محاسبه می‌شود و ظرف امروز و فردا حساب‌های خیلی‌ها مسدود می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید