معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران:

آغاز دریافت حقوق ورودی با نرخ جدید ارز

کدخبر: ۴۹۸۶۰۴
اقتصادنیوز: بنابر اعلام معاون برنامه‌ریزی گمرک ایران، به دنبال ابلاغ کد‌های تعرفه از سوی وزارت صمت به گمرک که در اواسط هفته گذشته انجام شد، اعمال تغییرات حقوق ورودی بر مبنای مأخذ‌های جدید و بروزرسانی آن بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.
آغاز دریافت حقوق ورودی با نرخ جدید ارز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون برنامه‌ریزی گمرک گفت: با آماده سازی سامانه گمرک، از امروز مبنای محاسباتی حقوق ورودی براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ تغییر کرد.

آقای میثم حسینی‌لر گفت: به دنبال ابلاغ کد‌های تعرفه از سوی وزارت صمت به گمرک که در اواسط هفته گذشته انجام شد، اعمال تغییرات حقوق ورودی بر مبنای مأخذ‌های جدید و بروزرسانی آن بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و همزمان اعمال مالیات بر ارزش افزوده و تغییر نرخ ارز از ۴۲۰۰ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) انجام شد.

به گفته او، از امروز (دوشنبه) سامانه گمرک آماده تغییرات جدید شد و حقوق ورودی بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ اخذ می‌شود.

سوم خرداد در راستای اجرای تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱، بخشنامه مربوط به گمرک‌های اجرایی ابلاغ شد، ولی با توجه به اینکه باید تغییرات مبنای حقوق ورودی شامل کد‌های تعرفه، نرخ ارز بانک مرکزی و مالیات بر ارزش افزوده در سامانه اعمال می‌شد و تغییرات لازم در تعرفه‌ها در سه‌شنبه هفته گذشته از وزارت صمت به گمرک رسید و اعمال آن زمانبر بود، تا آماده‌سازی سامانه، همچنان در سیستم با مأخذ‌های سال گذشته محاسبه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید