شوک سنگین روسیه به اروپا /معلق شدن قراردادهای فروش گاز به هلند، دانمارک و آلمان

کدخبر: ۴۹۹۰۰۸
روسیه روز سه‌شنبه قطع ارسال گازش را به کشورهای اروپایی گسترش داد و شرکت روسی گازپروم معلق شدن قراردادهای فروش به چندین کشور «غیردوست» را اعلام کرد.
شوک سنگین روسیه به اروپا /معلق شدن قراردادهای فروش گاز به هلند، دانمارک و آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین به نقل از رویترز این اقدام شرکت بزرگ گازی روسیه از جمله آخرین تلافی‌های مسکو در مقابل تحریم کشورهای غربی بر سر موضوع حمله به اوکراین است که به تشدید نبرد اقتصادی با اتحادیه اروپا و اوج‌گیری قیمت گاز در کشورهای عضو آن انجامیده است.

شرکت گازپروم روز سه‌شنبه اعلام کرد که عرضه گاز را به طور کامل به شرکت گاز هلندی Gasterra متوقف کرده است. گازپروم بعدا اعلام کرد جریان گاز به شرکت Orsted دانمارک و شرکت Shell Energy برای قراردادش برای عرضه گاز آلمان را از چهارشنبه اول ژوئن (۱۱ خرداد) متوقف می‌کند.

هر سه این شرکت‌ها درخواست گازپروم برای پرداخت بهای گاز به روبل را نپذیرفته بودند. روسیه به دلیل مشابهی قبلا تامین گاز برای لهستان، بلغارستان و فنلاند را هم متوقف کرده بود.

این اعلام‌های روسیه درباره قطع صادرات گاز به کشورهای اروپایی پس از توافق روز دوشنبه رهبران اتحادیه اروپا برای کاهش تا ۹۰ درصدی واردات نفت از روسیه تا پایان سال است که شدیدترین تحریمی است که این بلوک بر روسیه در پاسخ به حمله به اوکراین اعمال کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید