نگاه تحلیل گران اقتصادی به حباب سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 11 خرداد

کدخبر: ۴۹۹۰۲۱
در بازار نقدی نیز دیروز کمتر کسی حاضر بود که فلز گران بهای داخلی را زیر مرز ۱۵ میلیون تومان به فروش برساند. با افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین رفته است و موجب شده است که فاصله با قیمت بازار به نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان( معادل۶و۱۱ درصد) برسد.
نگاه تحلیل گران اقتصادی به حباب سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 11 خرداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، حباب سکه امامی، نظر بسیاری از تحلیل گران اقتصادی را به خود جلب کرده است. روز گذشته نیز فلز گران بهای داخلی در ادامه مسیر فاصله گیری از ارزش ذاتی، حباب بالای ۱۱ درصد را تجربه کرد. سکه امامی با وجود اینکه بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در مسیر نزولی قرار گرفت،‌ توانست در بازار فردایی خود را بالای محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و نزدیک به مرز ۱۵ میلیون تومان نگه دارد. 

در بازار نقدی نیز دیروز کمتر کسی حاضر بود که فلز گران بهای داخلی را زیر مرز ۱۵ میلیون تومان به فروش برساند. با افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین رفته است و موجب شده است که فاصله با قیمت بازار به نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان( معادل۶و۱۱ درصد) برسد. این در حالی است که روز دوشنبه حباب سکه در کانال ۱۰ درصد قرار داشت. 

تحلیل گران باور دارند که حباب سکه نشان از انتظاراتی دارد که معامله گران این بازار نسبت به اینده دلار دارند. از نگاه آن ها هر قدر حباب سکه بیشتر شود، بهتر است که انتظار برای رشد قیمت دلار را نیز بالا برد. این دسته معتقدند که خرید و فروش های بازار ارز توام با محدودیت است و به همین دلیل،‌سفته بازان به جای بازار ارز،‌ وارد بازار سکه شوند. در مقابل این گروه بازیگران سنتی تر باور دارند که با بالا بودن حباب سکه،‌ قرار گرفتن در این بازار پرریسک است و هر لحظه ممکن است که قیمت در مسیر نزولی قرار بگیرد. 

روز سه شنبه نیز ارزش سکه در بازار بورس کالا نزولی شد تا این موضوع نیز تا حدی انتظار برای اصلاح قیمت فلز گران بهای داخلی را بیشتر کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید