تمرکز بر افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی

امارات؛ به دنبال رهبری «هوش مصنوعی جهان»

کدخبر: ۴۹۹۵۱۴
اقتصادنیوز: عمر سلطان العلما با تمرکز بر افزایش سهم اقتصاد دیجیتال امارات در تولید ناخالص داخلی، تلاش های امارات متحده عربی را برای قرار گرفتن به عنوان یک رهبر جهانی در اقتصاد دیجیتال رهبری می کند.
امارات؛ به دنبال رهبری «هوش مصنوعی جهان»

به گزارش اقتصادنیوز ، امارات متحده عربی اولین کشور جهان است که وزارت هوش مصنوعی دارد. عمر سلطان العلما 31 ساله در اکتبر سال 2017 به عنوان وزیر دولت در امور هوش مصنوعی منصوب شد.

هدف‌گذاری امارات برای رهبری هوش مصنوعی جهان

درخواست وزیر هوش مصنوعی امارات

بنا به گزارش اکوایران، چند روز پیش «عمر سلطان العلما»، وزیر هوش مصنوعی امارات متحده عربی در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس خواستار شکل‌گیری قوانین جدیدی برای متاورس شد تا مانع از انجام جنایت‌های سنگین مانند قتل شوند. وی معتقد است که قتل در متاورس باید جنایت تلقی شود.

اما چیزی که بیشتر توجه کاربران شبکه های مجازی را جلب کرد عبارت «وزیر هوش مصنوعی» بود.

همسایه دریایی ایران در حوزه خلیج فارس اولین کشور جهان است که وزارت هوش مصنوعی دارد. عمر سلطان العلما  31 ساله در اکتبر سال 2017 به عنوان وزیر دولت در امور هوش مصنوعی شد. وی از جولای سال 2020 به عنوان وزیر هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و کاربردهای کار از راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امارات رهبر هوش مصنوعی جهان می شود؟

استراتژی ملی امارات متحده عربی و هدف اصلی این سمت این است که با سرمایه گذاری در افراد و صنایعی که کلید موفقیت آنها هستند، امارات را تا سال 2031 به رهبر جهانی در هوش مصنوعی تبدیل کند.

از جمله مسئولیت‌های عمر العلما می‌توان به ارتقای سطح عملکرد دولت از طریق سرمایه‌گذاری در جدیدترین فناوری‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی و به‌کارگیری آن‌ها در بخش‌های مختلف اشاره کرد.

عمر سلطان العلما با تمرکز بر افزایش سهم اقتصاد دیجیتال امارات در تولید ناخالص داخلی، تلاش های امارات متحده عربی را برای قرار گرفتن به عنوان یک رهبر جهانی در اقتصاد دیجیتال رهبری می کند. 

هدف گذاری برای اقتصاد دیجیتال

هدف مشخص این استراتژی دوبرابر کردن سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی غیرنفتی امارات از 11.7 درصد به بیش از 20 درصد در 10 سال آینده است.

وزیر جوان همچنین بر تقویت موقعیت امارات متحده عربی به عنوان مرجع جهانی در برنامه های کار از راه دور متمرکز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید