محدودیت های قرنطینه ای چین و اعتصاب احتمالی کارگران نفت نروژ

شناسایی2 علت افزایش قیمت نفت در بازار امروز

کدخبر: ۵۰۰۴۵۰
باوجود افزایش ذخایر نفت آمریکا، به دلیل کاهش محدودیت های قرنطینه ای چین و اعتصاب احتمالی کارگران نفت نروژ، قیمت نفت در معاملات روند افزایشی دارد و به مرز 122 دلار در هر بشکه رسیده است.
شناسایی2 علت افزایش قیمت نفت در بازار امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، قیمت نفت امروز باوجود افزایش ذخایر نفت آمریکا، به دلیل کاهش محدودیت های قرنطینه ای چین و اعتصاب احتمالی کارگران نفت نروژ، افزایش یافت.

رویترز گزارش داد، هر بشکه نفت برنت با 1.30 دلار افزایش 121.87 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته با بالاترین رقم از 31 می را به پایان برد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 45 سنت افزایش 120.86 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز روز گذشته را با بالاترین رقم از 8 مارس به پایان برد.

جیوآوونی استانوو، تحلیلگر UBS گفت: « برخلاف اینکه آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان می دهد که ذخایر نفت و محصولات نفتی آمریکا افزایش یافته، اما قیمت نفت بالاتر رفته است زیرا انتظار می رود محدودیت های کرونایی در چین کاهش یافته و تقاضا و واردات در این تابستان افزایش یابد.»

تعدادی از کارگران نفتی نروژ در نظر دارند از 12 ژوئن بر سر دستمزدهای خود اعتصاب کنند و بخشی از تولید نفت در این کشور در معرض خطر توقف قرار می گیرد.

به گفته منابع بازار، ارقام آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا 1.8 میلیون بشکه در هفته منتهی به 3 ژوئن افزایش یافته است. ذخایر بنزین و محصولات پتروشیمی به ترتیب 1.8 میلیون بشکه و 3.4 میلیون بشکه بیشتر شده است.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز بعدازظهر منتشر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید