زمان پرداخت مابه‌التفاوت قیمت کلزا به کشاورزان اعلام شد

کدخبر: ۵۰۱۰۴۰
اقتصادنیوز: روند پرداخت مابه التفاوت نرخ خرید تضمینی کلزا از فردا 22 خرداد آغاز می‌شود که براساس آن کشاورزانی که پیش از این محصول خود را به شرکت بازرگانی دولتی فروخته اند، به ازای هر کیلوگرم حدود ۸ هزار تومان مابه التفاوت دریافت می‌کنند.
زمان پرداخت مابه‌التفاوت قیمت کلزا به کشاورزان اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مابه التفاوت قیمت جدید و قدیم کلزا به کشاورزانی که پیش از این محصول خود را به شرکت بازرگانی دولتی فروخته اند، پرداخت می‌شود.

بر اساس گفته قربانی، کشاورزانی که پیش از این محصول خود را به شرکت بازرگانی دولتی فروخته اند، به ازای هر کیلوگرم حدود ۸ هزار تومان، مابه التفاوت دریافت می‌کنند.

مهاجری، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با اعلام اصلاح نرخ خرید تضمینی کلزا و افزایش آن به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم کلزا، گفت: از آنجایی که برداشت گندم در هر هکتار تقریباً دو برابر کلزا است، قیمت کلزا نیز معمولاً دو برابر گندم تعیین می‌شود تا تعادل ایجاد شود، از همین رو و با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، قیمت کلزا نیز حدود دو برابر این رقم، یعنی ۲۳ هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، از آنجایی که برداشت کلزا در هر هکتار حدود نصف عملکرد گندم است، کلزا باید به دو برابر قیمت گندم فروخته شود تا سود کشاورز کلزاکار و گندمکار برابر باشد و در غیر این صورت، رغبت کشاورز به کشت کلزا کاهش یافته و او فصل بعد ترجیح می‌دهد محصولی غیر از کلزا بکارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید