رییس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد:

ثبت کم‌فروشی در ۴۱ درصد کالاها

کدخبر: ۵۰۱۴۸۳
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم فروشی در ۴۱.۳۵ درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار است.
ثبت کم‌فروشی در ۴۱ درصد کالاها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، "مهدی اسلام‌پناه" امروز (دوشنبه) در نشست مشترک پایش کم‌فروشی‌ها با سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی اظهارداشت: این مطالعه و پژوهش با نمونه برداری از ۳۶۵ برند محصول در کل کشور انجام شده است.
وی گفت: مصادیق این کم فروشی ها در کالاهایی همچون چیپس و پفک و مواد شوینده گرفته تا در جایگاه های بنزین، سی ان جی، نان کیلویی و کارخانجات تولیدی نیز قابل مشاهده است و به کالاهای همچون خودرو، فولاد، میلگرد و سیمان نیز رسیده است.
اسلام پناه با تاکید بر اینکه کم فروشی موجب سلب اعتماد جامعه شده است، تصریح‌کرد: در این زمینه نقض قانون، تبصره و ماده نداریم، بلکه نقص عمل و اقدام داریم.
وی یادآور شد: پس از تصمیم شجاعانه دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه ها، شاهد بیشتر شدن میزان کم فروشی ها در جامعه هستیم و امروز به یکی از مطالبات اصلی جامعه تبدیل شده است.

وی بر لزوم اقدام هماهنگ و منسجم در این راستا بین دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و گفت: بر همین اساس باید برش‌های استانی، همچنین برش‌های صنفی و صنعتی مشخص شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در این زمینه همچنین باید یک تصمیم مشترک گرفت که آیا در ابتدا با واحدهای متخلف برخورد و آنها را پلمب کنیم یا فرصت ضرب الاجلی به آنها برای اصلاح رویه موجود داده شود؟

وی تاکید کرد: اعتقاد به نظارت از منشاء و آغاز زنجیره داریم.
 اسلام پناه بیان‌داشت: این تصمیم، تصمیمی است که منجر به عدالت تولیدی و تقویت رویه حمایت از تولیدات داخلی خواهد شد.
این مقام مسوول با اشاره اینکه استان های تهران و البرز حدود ۴۰ درصد سطح عرضه کشور را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان‌کرد: برای اجرایی شدن این مهم استان‌های تهران و البرز در گام نخست به عنوان نمونه و پایلوت انتخاب شده و طرح از این استان‌ها آغاز شود.
 وی با اشاره به اصلاح قیمتی هفت قلم کالا در مرحله نخست که دولت ما به ازای آنها یارانه داد، پیشنهاد کرد: در مقوله مبارزه با کم‌فروشی از همین هفت قلم کالا آغاز کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید