رونمایی از نقشه جدید بازار ساز در بازار دلار

قیمت دلار تشنج کرد /سکه بازان تسلیم شدند

کدخبر: ۵۰۲۲۲۹
اقتصادنیوز: نرخ دلار در بازار آزاد امروز یک کانال پایین آمد . در بازار ارز متشکل هم قیمت دلار رشد محدودی را تجربه کرد.
قیمت دلار تشنج کرد /سکه بازان تسلیم شدند

به گزارش اقتصاد نیوز ، تصمیمات ارزی جدید بانک مرکزی در طول چند روز اخیر رعشه به جان قیمت دلار انداخته است.

نرخ دلار که ابتدای هفته نوسانات جدید و تاریخی را ثبت کرده بود با حمله شدید بازارساز به هسته مرکزی  بازار ارز تهران تقریبا دو هزار تومان ریزش کرده است. 

 اولین اقدام صالح آبادی برای کنترل قیمت دلار 

بانک مرکزی با اختیارات ویژه ای که اخیرا از سوی سران قوا اخذ کرده در حال پاتک زنی به بازار ارز است. صالح آبادی در اولین اقدام،  نشست ویژه ای با صرافان برگزار کرد و مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها را صادر کرد.

جلسه بانک مرکزی با  فعالان صنعت پتروشیمی

بانک مرکزی در اقدام بعدی جلسه دیگری با فعالان صنعت پتروشیمی برگزار کرد و از آن‌ها خواست ارز خود را به بازار عرضه کنند به دنبال این  اقدامات معامله گران افزایشی از بازار خارج شدند و نرخ دلار به سمت پایین حرکت کرد. 

فضای بازار دلار بسته تر شد 

البته پلیس امنیت اقتصادی هم در این مدت هرگونه معاملات فردایی ارز و سکه  را ممنوع اعلام کرده و برخورد با اخلالگران ارزی شدت گرفته است. همین محدودیت باعث شده تا فضا به اندازه کافی برای جولان اسکناس آمریکایی در تهران بسته تر شود.  

دلار و سکه و طلا

رونمایی  از نقشه جدید بازار ساز در بازار دلار 

امروز پنجشنبه 26 خرداد ماه از نقشه جدید بازارساز برای کنترل نرخ ارز رونمایی شد. بانک مرکزی امروز دومین مجوز به صرافی ها را صادر کرد. طبق این مجوز خرید ارز همه اشخاص حقیقی و حقوقی به صرافی‌ها به نرخ توافقی همچون صادرکنندگان آزاد شد.

سیگنال جدید  وزیر نفت به بازار دلار 

 از سوی دیگر  امروز وزیر نفت در توئیتر نوشت: «خوشبختانه با دیپلماسی فعال انرژی و پس از چندماه مذاکره، ۱.۶ میلیارد دلار طلب معوق سال‌های گذشته بابت صادرات گاز به عراق وصول شد.خبری که می تواند قدرت بازار ساز را بیشتر کند. 

خبر جدید صالح آبادی درباره بازار ارز 

صالح آبادی  هم امروز بار دیگر گفت بانک مرکزی به لحاظ اسکناسی بیشترین ذخایر را در تاریخ بانک مرکزی دارد. طبق گفته  رئیس کل بانک مرکزی بازار ارز به سمت آرامش جلو می رود و نرخ ارزی که در بازار غیر رسمی بود کاهش یافته است و این روند تداوم دارد، انشالله آرامش خوبی در بازار ارز خواهیم داشت.

رشد محدود قیمت دلار در بازار متشکل

نرخ دلار در بازار آزاد امروز یک کانال پایین آمد . در بازار ارز متشکل هم قیمت دلار رشد محدودی را تجربه کرد. قیمت دلار متشکل در ابتدای معاملات نقدی امروز 27 هزار و 313 تومان بود که نسبت به دیروز تقریبا 23 تومان بالا رفته بود. نرخ دلار در بازار یاد شده قبل از ظهر در مقایسه با روز گذشته تقریبا ثابت بود اما در نیمه ظهر با 48 تومان رشد به قیمت 27 هزار و 338 تومان به فروش رسید. 

آرامش نسبی دلار در صرافی ملی 

صرافی ملی هم امروز مانند بازار متشکل شاهد آرامش نسبی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی در ابتدای کار صرافی ملی  به قیمت 27 هزار و 450 تومان به فروش رسید که نسبت به  روز سه شنبه 24 تومان رشد را نشان می دهد. قیمت دلار در ادامه روز در صرافی ملی به قیمت 27 هزار و 439 تومان مبادله شد. 

سکه بازان تسلیم شدند 

عصر امروز اگرچه بازار جهانی طلا شاهد ثبات قیمت اونس طلا در محدوده 1821 دلار بود اما بازار طلا و سکه در  ایران همچنان متاثر از کاهش  قیمت دلار بود. 

قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 27 هزار و 300 تومان از روز گذشته ارزان تر  معامله شد . این فلز زرد رنگ در محدوده 1 میلیون و 411 هزار و 500 تومان قرار داشت. 

سکه بازان هم در روز های اخیر تسلیم اقدامات جدید در بازار ارز شده اند. قیمت سکه در چند وقت اخیر نزدیک به 2 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

این فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده 15 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رسید. با قیمت یاد شده حباب سکه در محدوده 11 درصد بدست آمد و فاصله ارزش ذاتی سکه  با قیمت بازاری آن هم بیش از 1 میلیون و 500 هزار تومان بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید