ضرر 7 میلیارد دلاری بیت کوین/ بیت کوین هنوز پتانسیل نزولی دارد

کدخبر: ۵۰۳۱۹۴
فروش بیت‌کوین از روز پنجشنبه تا شنبه بزرگترین ضرر تحقق یافته برای ارزهای دیجیتالی برتر از نظر ارزش بازار را رقم زد و سرمایه‌گذاران ۷.۳ میلیارد دلار زیان قفل‌شده را ثبت کردند.
ضرر 7 میلیارد دلاری بیت کوین/ بیت کوین هنوز پتانسیل نزولی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از کوین، به گفته شرکت تحقیقاتی  گلسنود، حدود ۵۵۵ هزار بیت‌کوین در بازه ۱۸ هزار تا ۲۳ هزار دلار طی سه روز معامله شد و بسیاری از این فروشندگان در ابتدا بیت‌کوین را با قیمت‌های بسیار بالاتر خریداری کردند.

دارندگان کوتاه‌مدت به نسبت سود خروجی مصرف شده، برابر با بازار نزولی سال ۲۰۱۸ رسیدند، به این معنی که سود آنان به‌طور کلی کاهش یافته است، در حالی که برخی از دارندگان بلندمدت پس از خرید در بالاترین قیمت بیت‌کوین یعنی نزدیک به ۶۹ هزار دلار با فروش، تسلیم بازار کنونی شدند.

سه روز متوالی گذشته، بزرگترین ضرر تحقق یافته به دلار در تاریخ بیت‌کوین رقم خورد و بیش از ۷.۳۲۵ میلیارد دلار ضرر بیت‌کوین برای سرمایه‌گذارانی ثبت شد که سکه‌هایی با قیمت‌های بالاتر انباشته کرده بودند و اکنون آنها را خرج کردند.

گلسنود گفت: «تقریبا همه گروه‌های کیف پول، از شریمپ گرفته تا والز، اکنون زیان‌های گسترده‌ای بدتر از مارس ۲۰۲۰ دارند؛ کم‌بازده‌ترین گروه کیف‌ پول دارای یک تا ۱۰۰  بیت‌کوین است».

مارکوس سوتیریو، تحلیلگر ارزهای دیجیتال گلوبال بلاک می‌گوید: بیت‌کوین ممکن است به نقطه پایانی موقتی نزدیک شود زیرا این ارز دیجیتال از لحاظ تاریخی درصد عرضه در سود (PSP) آن بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و به کف خود رسیده است. در نهایت، شاهد بودیم که با رسیدن قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح ۱۷.۷ هزار دلاری دیروز، تنها ۴۹ درصد از عرضه دلار بیت‌کوین سود داشت.

سوتیریو در بیانیه‌ای گفت: «با نگاهی به این داده‌های تاریخی، توجه به این نکته مهم است که بیت‌کوین دوره‌ای از تورم مداوم را پشت سر نگذاشته است. ممکن است با وقوع انحلال‌های اجباری‌تر به پایین‌ترین سطح نزدیک‌تر شویم اما تا زمانی که تورم به‌طور قانع‌کننده‌ای کاهش پیدا نکند، نمی‌توانیم از روند صعودی پایدار مطمئن باشیم».

یویا هاسگاوا، تحلیلگر صرافی ارز دیجیتال بیت بانک ژاپن، با توجه به اینکه PSP بیت‌کوین کمی بالاتر از ۵۰ درصد است، نزولی بالقوه بیشتری می‌بیند.

هاسگاوا اظهار کرد: به بیان ساده، افت آخر هفته بیت‌کوین به اندازه کافی عمیق نبود. بیت‌کوین هنوز پتانسیل نزولی دارد و اگر PSP آن به زیر ۵۰ درصد برسد، در نهایت قیمت می‌تواند به پایین‌ترین سطح خود برسد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۰۵.۹۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۰۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۳.۲۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۱ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲.۰۰ میلیارد دلار است که ۱۹.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۸۰ میلیارد دلار است که ۹.۴۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۲.۸۹ میلیارد دلار است که ۸۷.۳۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید