پیام بانک مرکزی به بازار ارز؛

سیگنال صعودی به قیمت دلار /طلا 18 عیار گران شد

کدخبر: ۵۰۵۰۵۶
قیمت دلار امروز چهارشنبه 8 تیرماه تقریبا 260 تومان از روز گذشته بالاتر بود. عده ای از معامله گران معتقد بودند سیگنال صعود از بازار ارز هرات صادر شده است.
   سیگنال صعودی به قیمت دلار /طلا 18 عیار گران شد

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روز گذشته علی باقری و انریکه مورا در دوحه دیدار کردند تا غبار مذاکرات هسته ی را پس از سه ماه تعویق پاک کنند و چرخ دنده برجام به حرکت بیفتد. 

خبر جدید برجام برای قیمت دلار 

در پایان روز اول مذاکرات، هنوز نمی‌توان چشم‌اندازی در خصوص «بازه زمانی گفتگوها» مشخص کرد. سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا  امروز با اشاره به برگزاری مذاکرات غیرمستقیم برجامی میان تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر، گفت: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از وین به جای دیگری منتقل نشده است.

رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی هم در بیانیه ای در باره برجام اعلام کردند : «ما بر تعهد آشکار خود بر این که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای بسازد، تاکید می‌کنیم.»رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی در این بیانیه گفته‌اند: «راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.»

پیام صالح آبادی برای قیمت دلار

رئیس‌کل بانک مرکزی امروز  با بیان اینکه در زمینه عرضه و تقاضای ارز تعادل خوبی در بازار ایجاد شده است تاکید کرد: در بسیاری از روزها در سامانه نیما شاهد فزونی عرضه بر تقاضا هستیم.صالح آبادی  در ادامه افزود در زمینه حواله و اسکناس مشکل خاصی وجود ندارد ضمن آنکه باید تاکید کرد وضعیت اسکناس ارز بانک مرکزی همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ام بسیار خوب است و خوشبختانه صادرکنندگان به ویژه بخش غیرنفتی در زمینه قیمت توافقی فروش ارز گام های موثری برداشته‌اند.

سیگنال صعود از دلار هرات به تهران 

قیمت دلار امروز چهارشنبه 8 تیر ماه تقریبا 260 تومان از روز گذشته بالاتر بود. عده ای از معامله گران معتقد بودند سیگنال صعود از بازار ارز هرات صادر شده است. در هرات قیمت دلار 400 تومان گران تر از روز گذشته معامله شد. البته در سلیمانیه هم نرخ دلار افزایشی بود و  150 تومان بالاتر از دیروز به فروش رسید.  


در اکو ایران ببینید‌؛ 

قیمت دلار تعدیل شد 

البته به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی بعد از ریزش قیمت دلار در روز دوشنبه شاخص مورد بحث با افزایش قیمت نسبی مواجه شده و به اصطلاح اصلاح شده است.به باور این دسته از بازیگران ارزی عموما اصلاح‌های قیمتی به معنای آغاز روند افزایشی جدید نیست و تنها سبب تعدیل نرخ کاهش یافته می‌شود.

آرامش قیمت دلار در بازار رسمی 

اما در بازار رسمی امروز قیمت دلار مانند روز گذشته آرامش را تجربه کرد. قیمت دلار در صرافی ملی صبح امروز 27 هزار و 707 تومان بود و قبل از ظهر به 27 هزار و 711 تومان رسید نرخ دلار صرافی در نیمه روز با 27 هزار و 720 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز 8 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد.

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی اموز 27 هزار و 560 تومان بود و در نیمه روز به 27 هزار و 580 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 5 تومان بالاتر بود. 

قیمت طلا 18 عیار بالا رفت

بازار جهانی طلا هم امروز افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد . قیمت اونس طلا ظهر امروز 2 دلار بالاتر از دیروز نرخ گذاری شد و با 1820 دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا  18 عیار 7 هزار و 900 تومان از روز سه شنبه گران تر معامله شد. قیمت این فلز زرد رنگ داخلی امروز بر روی 1 میلیون و 375 هزار و 500 تومان قرار گرفت. 

قیمت سکه هم امروز 14 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد . ارزش ذاتی سکه 13 میلیون و 222 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 9 درصد قرار داشت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید