مقایسه دو مینی ون زیبای خانوادگی هوندا و تویوتا + تصاویر

کدخبر: ۵۰۷۸۴۷
اقتصادنیوز: در گزارش زیر به بررسی دو مینی‌ون خانوادگی پرطرفدار هوندا اودیسه ۲۰۲۲ و تویوتا سینا ۲۰۲۱ پرداخته شده است.
مقایسه دو مینی ون زیبای خانوادگی هوندا و تویوتا  + تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوندا اودیسه اسپرت را می‌­توان در رنگ‌های سفید پلاتینیوم، مشکی صدفی کریستال و قرمز متالیک رادیانت سفارش داد.

قیمت و ویژگی‌ها: قیمت تویوتا سینا با تغییر به پیشرانه هیبریدی، ۳ هزار دلار افزایش پیدا کرد و به ۳۴ هزار و ۶۴۰ دلار رسید. قیمت پایه اودیسه  ۳۲ هزار و ۹۰ دلار است. سینا LE پایه نسبت به اودیسه LX پایه، دارای تجهیزات بیشتری از جمله سیستم مالتی مدیا لمسی، کنترل آب و هوای خودکار، صندلی راننده برقی، در‌های کشویی برقی، استارت دکمه‌ای و مانیتور نقطه کور است که هوندا برای اودیسه EX، آن را ندارد.

هر ون چند ویژگی انحصاری دارد؛ سینا دارای یک سیستم چهارچرخ محرک و اودیسه دارای یک سیستم دوربین داخل خودرو برای بررسی وضعیت سرنشینان عقب است.  

طراحی بیرونی: سینا جدید ظاهری تهاجمی‌تر از مدل قبلی دارد؛ یعنی کمی پایین‌تر و کمی عریض‌تر است. یک برآمدگی روی گلگیر عقب وجود دارد که باعث می‌شود، شبیه کوپه اسپرت تویوتا سوپرا شود. اودیسه کمی بلندتر از سینا است و از زمان تولید در سال ۲۰۱۱ تغییر چندانی نکرد.

هوندا اودیسه 2022 در مقابل تویوتا سینا 2021

 

هوندا اودیسه 2022 در مقابل تویوتا سینا 2021

 طراحی داخلی: با توجه به اینکه مینی ون‌ها خودرویی مناسب خانواده هستند، فضای داخلی کاربردی دارند؛ سینا در داخل، دارای یک سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی با اتو اندروید و اپل کارپلی استاندارد در تمام سطوح تریم و تویوتا فضای ذخیره‌سازی زیادی را در زیر یک کنسول مرکزی فراهم کرده است.

در داخلی اودیسه یک صفحه نمایش مالتی مدیا ۵ اینچی غیر لمسی در LX و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی در مدل‌های دیگر وجود دارد؛  در حالی که فضای ذخیره سازی آن نیز بیشتر از ون‌های دیگر است.

هوندا اودیسه 2022 در مقابل تویوتا سینا 2021

 

هوندا اودیسه 2022 در مقابل تویوتا سینا 2021

 هم سینا و هم اودیسه دارای صندلی راحت برای هفت بزرگسال هستند و می‌توانند تا هشت نفر را در خود جای دهند. صندلی‌های ردیف دوم سینا قابلیت تنظیم چند جهته را دارند. زمانی که نیاز دارید برای مسافران ردیف سوم جا باز کنید، صندلی‌ها را به سمت جلو بلغزانید و برای اقامت‌هایی شبیه لیموزین، آن‌ها را به سمت عقب بلغزانید.

هوندا اودیسه 2022 در مقابل تویوتا سینا 2021

 

هوندا اودیسه 2022 در مقابل تویوتا سینا 2021

 هوندا اودیسه از پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر با ۲۸۰ اسب‌­بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که به جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار با پدال‌­های تعویض دنده پشت فرمان، متصل شده است. تویوتا موتور V ۶ خود با یک پیشرانه هیبریدی مبتنی بر چهار سیلندر جایگزین کرد و اکنون می‌تواند ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید