این میوه‌ها ارزان شدند

کدخبر: ۵۰۷۸۷۶
اقتصادنیوز: قیمت ۱۶ قلم میوه ازجمله انگور عسگری، آناناس طلایی، آلو قطره، لیمو ترش، شکرپاره، بدامی و... در میادین میوه و تره بار کاهش داشت.
این میوه‌ها ارزان شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقایسه آخرین نرخنامه‌ سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اولین نرخنامه‌ تیرماه، روند ادامه‌دار کاهش قیمت ۱۶ قلم محصول را در میادین میوه و تره بار نشان می‌دهد

محصولاتی مانند انگور عسگری با ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت از ۳۵ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان، سایر انواع انگور با ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت از ۲۹ هزار تومان به ۱۹ هزار تومان، آناناس طلایی با هشت هزار تومان کاهش قیمت از ۶۲ هزار تومان به ۵۴ هزار تومان، آلو قطره طلا با هفت هزار تومان کاهش قیمت، از ۳۲ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان، لیمو تُرش مینابی با ۹ هزار تومان کاهش قیمت، از ۳۰ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان، لیمو تُرش سنگی با پنج هزار تومان کاهش قیمت، از ۲۴ هزار تومان به ۱۹ هزار تومان و زردآلو فلکه‌ای، شکرپاره و بادامی با سه هزار تومان کاهش قیمت، از ۳۸ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان رسید.

بر اساس مقایسه قیمت ها با خردادماه، خربزه مشهدی با سه هزار تومان کاهش قیمت از ۱۲ هزار و ۹۰۰ به ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، انواع طالبی با یک هزار و ۴۰۰ تومان کاهش قیمت، از ۹ هزار و ۹۰۰ به هشت هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه گرمساری با هزار تومان کاهش قیمت، از ۱۰ هزار و ۹۰۰ به ۹ هزار و ۹۰۰ تومان و سایر انواع خربزه با هزار تومان کاهش قیمت، از ۱۰ هزار و ۹۰۰  به ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، خیار گُلخانه‌ای با یک هزار و ۱۰۰ تومان کاهش قیمت، از ۹ هزار و ۸۰۰  به هشت هزار و ۸۰۰ تومان، خیار بذر اصفهان با ۴۰۰ تومان کاهش قیمت، از هشت هزار و ۳۰۰ به هفت هزار و ۹۰۰ تومان، هندوانه زیر سه کیلوگرم با ۵۰۰ تومان کاهش قیمت، از چهار هزار به سه هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه بالای سه کیلوگرم با ۴۰۰ تومان کاهش قیمت، از پنج هزار و ۵۰۰ به پنج هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، محصولاتی مانند انگور رطبی با قیمت هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان، انواع سیب (شفیع‌آبادی و مشهدی) با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، شلیل و شبرنگ انجیری با قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان، انواع گلابی با قیمت هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان و هلو انجیری با قیمت هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان وارد میادین و بازارهای میوه و تره بار شدند.

 

باز پس گیری زمین پنج هزار متری

شهردار منطقه دو تهران گفت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته ضمن بازپس گیری ملک پنج هزار متر مربعی، از پرداخت ۲۵۰ میلیارد جریمه از حساب شهرداری تهران نیز جلوگیری شد.

مهدی صالحی با اعلام این خبر، افزود: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی برصیانت از اموال عمومی و حفاظت از حقوق شهر و شهروندان، طرح بازپس گیری و رفع تصرف اماک منطقه از اولویت های مورد توجه منطقه است.

وی با اشاره به بازپس گیری ملک پنج هزار مترمربعی در شهرآرا افزود: این زمین در دهه ۴۰ در صلح نامه ای توسط شرکت شهرآرا جهت احداث پارک به شهرداری واگذار شده بود که پس از گذشت سال ها، تعدادی از مدیران این شرکت  با مراجعه به مراجع قضایی طرح دعوی مبنی بر اقاله صلحنامه کرده و خواستار تنفیذ اقاله نامه شدند.

شهردار منطقه دو افزود: این طرح دعوی منجر به صدور رای بدوی و قطعی شده بود که براساس حکم مراجع قضایی نه تنها صلح نامه باطل شده بلکه شهرداری محکوم به پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان جریمه نیز شد که با تلاش و پیگیری مستمر اداره حقوقی و املاک منطقه، خوشبختانه ملک مذکور به شهرداری بازگردانده و از برداشت میزان جریمه نیز جلوگیری شد.

 

افتتاح دور برگردان بلوار اردستانی در منطقه ۲۲/ کاهش مسافت ۱۰ کیلومتری تردد خودروها

شهردار منطقه ۲۲ اعلام کرد: همزمان با دهه ولایت و امامت پروژه عمرانی دور برگردان بلوار اردستانی در تقاطع بزرگراه شهید خرازی مورد افتتاح قرار گرفت که راه اندازی این دور برگردان ۲۳۰ متری باعث کاهش مسافت ۱۰ کیلومتری تردد خودروهای شهروندان شهرک های غربی خواهد شد.

وحیدرضا محمدی گفت: راه اندازی این دور برگردان در بلوار اردستانی کمک بزرگی به تردد ساکنان غرب ترین محله پایتخت خواهد کرد و به نوعی باعث کاهش ۱۰ کیلومتری تردد خودرویی شهرک نشینان شامل دانشگاه شریف، الهیه غرب و مراورید شهر خواهد شد.

وی افزود: طول مسیر دور برگردان بلوار اردستانی ۲۳۰ متر و مساحت آن یک هزار و ۸۰۰ متر مربع است که به شکل کامل فنی و مهندسی آن از سوی معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

محمدی ادامه داد: قبل از راه اندازی این دور برگردان شهروندان محلات شرقی بلوار شهید اردستانی برای تردد با خودرو به غرب این بلوار باید از بزرگراه شهید خرازی و سپس از دور برگردان شهرک شهید باقری استفاده کنند که یک مسیر ۱۰ کیلومتری به حساب می آید، به همین منظور معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه طی یک برنامه ریزی انجام شده اقدام به احداث دور برگردانی در انتهای بلوار شهید اردستانی حاشیه بزرگراه شهید خرازی به شکل جنوب به جنوب کرده است تا خدمات رسانی مطلوب تری به شهروندان صورت گیرد.

 

اهالی غرب تهران در مساجد رایگان ویزیت می‌شوند

شهردار منطقه ۹ اعلام کرد: طرح «سه‌شنبه‌های سلامت» این منطقه با ارائه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی در هشت محله این بار در مساجد برگزیده اجرا می‌شود.

سید رحیم مرتضوی افزود: در این طرح که از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت، مساجد برگزیده‌ای از هر محله به عنوان محل برگزاری انتخاب شده‌ است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: مساجدی که با توجه به وسعت، سهولت دسترسی و میزان تردد نمازگزاران، برگزیده شده تا شهروندان از خدمات مختلف پزشکی عمومی و تخصصی استفاده کنند.

مرتضوی در خصوص خدمات ارائه شده توضیح داد: ویزیت عمومی، تخصصی، تشکیل پرونده پزشکی، مشاوره، جلسه‌های آموزشی با موضوع تغذیه، خانواده سلامت، بهداشت، بیماری‌های فصلی و بهداشت روان از جمله مواردی است که به صورت رایگان به شهروندان ارائه می شود که تاکنون بیش از ۸۰۰ شهروند از خدمات پزشکی عمومی و تخصصی استفاده کردند.

 

نصب نشان های حجمی در معابر و میادین پرتردد منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از نصب نشان های حجمی به مناسبت فرا رسیدن اعیاد دهه ولایت و امامت، در معابر و میادین این منطقه و آذین بندی با پرچم های مزین به نام ائمه اطهار خبر داد.

مهدی هدایت در تکمیل این خبر گفت: به منظور ترویج فرهنگ نشاط مذهبی، معنوی و زیبایی بصری به ویژه در این ایام هشت عدد المان حجمی در بوستان وصال، بلوار میلاد مقابل ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، مقابل دانشکده فنی دختران شریعتی، گلزار شهدای نعمت آباد، مقابل در شماره دو بوستان بزرگ ولایت، ساختمان ستادی منطقه و خیابان شهید لطیفی نصب شده ضمن اینکه معابر و میادین منطقه با پنج هزار متر ریسه پرچمی آذین بندی و پنج ابر پرچم بلند با عنوان علی ولی الله به اهتزاز در آمده است.

 

 اجرای طرح انضباط شهری در منطقه۱۴

شهردار منطقه ۱۴ اعلام کرد: ساماندهی بساط‌ گستران دستفروش و وانتی ها با هدف حفظ حقوق شهروندی، به‌ صورت مستمر در معابر این منطقه جرا می شود.

محمد امین سالاری پور در این باره گفت: با توجه به درخواست شهروندان و کسبه نواحی، برای تسهیل آمد و شد شهروندان، پیشگیری از وقوع تصادفات در اثر انسداد معابر، حفاظت از معابر عمومی و کاهش ترافیک، طرح رفع سد معبر وانتی‌ها به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری پلیس راهور از برخی نقاط از جمله ناحیه دو و یک به اجرا درآمد، افزود: در این طرح، آن دسته از خودروهای وانتی که اقدام به سدمعبر کرده و با ایجاد انسداد در معابر عمومی، سبب ایجاد ترافیک، افزایش خطر وقوع تصادف و تضییع حقوق شهروندی شدند، توسط معبربانان رفع سدمعبر شده و درصورت تکرار تخلف، خودروی آنان توسط پلیس راهور اعمال قانون می شود.   

سالاری پور با بیان اینکه این طرح پس از نشست‌های هماهنگی، ابلاغ اخطاریه و صورتجلسه به وانت‌بارها و با حکم مراجع قضایی در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در خصوص سدمعبر وانتی ها استمرار این عملیات در روزهای و فصل جاری  آینده تا به نتیجه رسیدن مطلوب در نقاطی که باعث سلب آسایش شهروندان می‌شود، ادامه خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید