به منظور توسعه میادین نفت و گاز کشور؛

امضای تفاهم نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه

کدخبر: ۵۰۹۲۰۷
مدیرعامل شرکت ملی نفت از امضای بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت خبر داد و گفت: ‌ارزش تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه امضا شد حدود ۴۰ میلیارد دلار است.
امضای تفاهم نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محسن خجسته مهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری جهت توسعه میادین نفت و گاز با اولویت میادین مشترک است گفت:‌ به منظور توسعه میادین نفت و گاز کشور به ویژه میادین مشترک برنامه‌های تولید پیش‌بینی شده به طوری که بر اساس یک برنامه هشت ساله با انجام ۱۶۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفت و گاز ظرفیت تولید نفت به ۵.۷ میلیون بشکه در روز و گاز به ۱.۵ میلیارد مترمکعب در روز خواهد رسید.

وی افزود: ما امروز در دولت سیزدهم که جهت‌گیری و رویکرد زیربنایی، تحقق رشد اقتصادی کشور است سرمایه‌گذاری در میادین را جزو اولویت‌ها قرار داده‌ایم و دولت سیزدهم با یک جهش با اهمیت و قابل ملاحظه در این بخش مواجه است.

خجسته مهر  عنوان کرد: یکی از جهت‌گیری‌ها این است که با شرکت‌های بزرگ و صاحب نام بین‌المللی همکاری کنیم و سبد سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران را متنوع کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید