جزئیات مذاکرات اقتصادی ایران و مسکو در سفر پوتین

کدخبر: ۵۰۹۲۸۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه در سفر امروزش به تهران، قرار است درباره افزایش مبادلات بین ایران و روسیه به مذاکره و گفتگو بنشیند.
جزئیات مذاکرات اقتصادی ایران و مسکو در سفر پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری روسی نوشت: مذاکره برای آزادسازی و صادرات غلات اوکراین بخشی از صحبت های امروز رهبران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز برای مذاکره با ایران و ترکیه به تهران می آید و قرار است، درباره بخشی از گندم و غلاتی که اکنون در اوکراین محبوس شده و امکان صادرات ندارد نیز صحبت شود و راهکار صادراتی برایش پیدا کنند، علاوه بر آن افزایش مبادلات بین ایران و روسیه از محورهای اقتصادی مذاکرات خواهد بود.

امنیت غذایی یکی از موضوعات مذاکره تلفنی هفته گذشته بین پوتین و اردوغان بود آن زمان هم رهبران ترکیه اعلام کردند که زمان آن رسیده است که جامعه بین الملل کریدور امنی را در دریای سیاه بوجود بیاورند.

در ماه مارس هم استانبول مذکرات صلح بین کی اف و مسکو را میزبانی کرده بود و مشاوره های چند جانبه را برای صادرات غلات مطرح کرده بودند.

اوکراین و روسیه در مجموع 30 درصد غلات جهان را تامین می کردند که با درگیری های اخیر بخش زیادی از محصولات در انبارها مانده و امکان صادرات ندارد. کشورها به دنبال این هستند که منطقه امنی را در نظر بگیرند تا صادرات انجام شود.

راشاتودی می نویسد: در این مذاکرات افزایش روابط تجاری بین دو کشور ایران و روسیه هم مطرح می شود و تهران خود را برای یک دور جدیدی از همکاری ها آماده خواهد کرد.

بر اساس این گزاش حجم مبادلات بین روسیه و ایران در سال 2021 از رقم 4 میلیارددلار عبور کرده و در 4 ماه نخست سال جاری 31 درصد رشد داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید