اولین واکنش خاندوزی به سخنان روحانی درباره ذخایر ارزی

کدخبر: ۵۰۹۵۰۴
وزیر اقتصادی و دارایی به اظهارات روحانی در مورد ذخایر ارزی دولت در زمان تحویل واکنش نشان داد.
اولین واکنش خاندوزی به سخنان روحانی درباره  ذخایر ارزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا ،  سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت : در مورد خبری که از قول رئیس جمهور سابق منتقل شده بود هم می‌خواستم بگویم در مورد صحبت‌های ایشان در خصوص وضعیت ذخایر ارزی باید بگویم که البته وضعیت ذخایر اسکناس ارزی ما در سال گذشته وضعیت خوبی بود. اما باید بگویم ذخایر اسکناس ارزی ما برای پرداختن به امور خدماتی است و به کار واردات کالاهای کشور نمی‌آید و کمکی به حل مسائل تجارت کشور نمی‌کند.

وی یادآور شد: در کنار آن خوب بود که اشاره‌ای می‌شد طبق نامه آقای واعظی به نوبخت در مورد خزانه خالی بلکه با بیش از ۵۴ همت استفاده از تنخواه چه اتفاقی افتاده است. امسال با اینکه هزینه دولت در سال ۱۴۰۱ بالاتر است هنوز در ۴ ماهه اول نیاز به اینکه به سقف استفاده از تنخواه سال قبل برسیم نداشتیم و در حد پایین‌تری هزینه‌های دولت را مدیریت کردیم.

خاندوزی عنوان کرد: خوب بود به استفاده‌ای که از مجموع اوراق شده بود اشاره می‌کردند و می‌گفتند در پنج ماه اول سال که ۵۵ درصد افزایش بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی از ابتدا تا انتهای دوره هشت ساله چطور بوده و به افزایش ۵۳۰ درصدی بدهی دولت به مجموع شبکه بانکی کشور اشاره می‌کردند. مجموع اینها تصویر دقیق‌تری فراهم می‌کند و اقتضا می‌کند با مردم با صداقت بیشتری صحبت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی می گویند زیرساخت حذف ارز ۴۲۰۰ نداریم، گفت: فکر می‌کنم دوستان با تاخیر دارند به این مسئله می‌پردازند چون مطلع هستید هم در زمینه کالاهایی که ارز ترجیحی به آنها تعلق می‌گرفت هم در زمینه دارو کار به مرحله اجرا رسیده و مقدمات آن برای سایر کالاها مثل آرد هم وقتی که شرایط فراهم شود اجرا می‌شود. بنابراین ما صورت مسئله را پشت سر گذاشته‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید