اظهارات مهم خاندوزی درباره جبران خسارت سیل زدگان

کدخبر: ۵۱۲۶۹۲
سید احسان خاندوزی گفت: در جلسه امروز هیئت دولت مصوب شد تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان تخصیص پیدا کند.
اظهارات مهم خاندوزی درباره  جبران خسارت سیل زدگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ صبح امروز وزیر اقتصاد در حاشیه هیئت دولت به تخصیص منابع مالی به بخش صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان اشاره کرد.

آقای خاندوزی:  بعد از بازدید رئیس جمهور از مناطق سیل زده در یکی از جلسات هیئت دولت به جبران‌های کوتاه مدت و بلند این بلایای طبیعی پرداخته شد. دسته اول تدابیر کوتاه مدت مربوط توسط وزارت کشور در حال انجام بوده و در تدابیر بلند مدت دولت به فکر جبران خسارت از دست رفته مردم بر آمد.  از آن جایی که از پارسال صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان تاسیس شده تا با ظرفیت شرکت‌های بیمه‌ای بتواند در حوادث طبیعی به جبران خسارات عموم مردم بر آید. در جلسه امروز هیئت دولت مصوب شد تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق تخصیص پیدا کند.
 
سوال: این بیمه مربوط به سیل اخیر نیست؟ 
 
آقای خاندوزی: این مبلغ که به صندوق تخصیص یافت برای جبران خسارات احتمالی در آینده در نظر گرفته شده است. البته از پارسال مبالغ اندکی هم در صندوق وجود داشت که با همین رقم به دنبال جبران خسارت آسیب دیدگان سیل اخیر نیز بودیم. طبق تکلیفی که مجلس شورای اسلامی بر عهده دولت قرار داده است این قرارداد به صورت الزامی برای همه مردم از طریق پرداخت قبوض برق و با همکاری توانیر در این صندوق سهیم شده و از مزایای آن بهره مند می شوند. بخش اعظم منابع این صندوق از طرف دولت و 10 درصد هم از طرف مردم تامین می شود. 
 
آقای خاندوزی: احتیاجی به حضور فیزیکی در شرکت های بیمه ای برای عضویت در این صندوق نیست و افرادی خود منازل و اموال خود را در قبال حوادث بیمه کرده اند نیز می توانند از این مزایای استفاده کنند.
 
در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» که در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ پنجم آبان ماه یکهزار و سیصد و نود و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴/۸/۱۳۹۹ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۶۳۹۹۱/۱۳ مورخ ۱/۹/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید