کندی رشد اقتصاد جهانی حریف دو غول فناوری نشد

کدخبر: ۵۱۳۰۸۴
اقتصادنیوز: مدیر مالی ارشد اپل گفت: نتایج سه ماهه ما نشان‌دهنده توانایی ما در مدیریت موثر تجارت خود علیرغم محیط چالش‌برانگیز است.
کندی رشد اقتصاد جهانی حریف دو غول فناوری نشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اپل و آمازون آنقدر بزرگ هستند که تحت تأثیر علائم کاهش رشد اقتصاد جهانی قرار نگیرند. فروش اپل و آمازون با وجود افزایش قیمت ها افزایش یافت. آمازون و اپل نسبت به پیش بینی ها فروش بهتری داشتند و به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهند که غول‌های فناوری قادر خواهند بود با کندی رشد اقتصاد جهانی مقابله کنند.

آمازون در آخرین بروزرسانی اش پیش‌بینی کرد که کارمزدهای بالاتر برای عضویت در Prime، سود آن را افزایش می‌دهد؛ در حالی که اپل گفت تقاضا برای همه آیفون‌های مهمش همچنان قوی است. هر دو شرکت در آخرین بروزرسانی اعلام کردند که با وجود افزایش سریع قیمت ها، در حال کنترل هزینه های جاری هستند.

مدیر مالی ارشد اپل، لوکا ماستری، گفت: « نتایج سه ماهه ما نشان دهنده توانایی ما در مدیریت موثر تجارت خود علیرغم محیط چالش برانگیز است و اضافه می کند که این شرکت انتظار دارد این رشد در ماه های آینده افزایش یابد.»

با این حال، هر دو شرکت شاهد کاهش شدید رشد فروش نسبت به سال گذشته و کاهش سود بوده اند. سود اپل نسبت به سال گذشته تقریباً 11 درصد کاهش یافت و به 19.4 میلیارد دلار رسید؛ زیرا این شرکت با محدودیت‌های Covid19 در چین دست و پنجه نرم می کرد. آمازون نیز 2 میلیارد دلار از دست داد که در واقع تحت تأثیر تغییرات ارزش سرمایه‌گذاری خود در خودروساز برقی RivianAutomotive قرار گرفت.

تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت: «وقتی به تعداد چالش‌ها فکر میکنیم، نسبت به رشدی که ایجاد کرده‌ایم واقعاً احساس خوبی داریم.» به طور کلی، فروش محصولات و خدمات اپل بین آوریل تا ژوئن، 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به 83 میلیارد دلار رسید. فروش آیفون‌ها به سود شرکت بسیار کمک کرد، زیرا محدودیت‌های عرضه مانع فروش سایر محصولات شد. تجارت خدمات اپل، که شامل Apple Pay و خدمات پخش موسیقی و تلویزیون است نیز، 12 درصد رشد کرد.

در همین حال، آمازون اعلام کرد که علیرغم اینکه تجارت الکترونیکی آن در ماه‌های اخیر ضربه خورده، درآمد آن با ۷ درصد افزایش به ۱۲۱.۲ میلیارد دلار رسیده است. ضمنا فروش آنلاین در سه ماهه دوم متوالی، 4 درصد کاهش یافت.

اما این شرکت همچنان با قدرت بخش محاسبات ابری خود یا به عبارتی AWS، محافظت می‌کند که شاهد افزایش فروش 33 درصدی بود.

در بهار، آمازون سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخت، زیرا فروش آنلاین آن کاهش یافت و هشدار داد که برای استخدام و اضافه کردن انبارها هزینه‌های زیادی را صرف کرده است؛ اما این بار چشم انداز خوش بینانه تری ارائه داد.

اندی جاسی، مدیر اجرایی آمازون، گفت: «با وجود فشارهای تورمی مداوم در هزینه‌های سوخت، انرژی و حمل‌ونقل، ما در حال کنترل هزینه ها هستیم.»

لورا هوی، تحلیلگر سهام می‌گوید: «فناوری‌های بزرگ در این فصل درآمدی متفاوت داشتند، اما آمازون ثابت کرد که افراد قوی می‌توانند حتی در سخت‌ترین محیط‌ها نیز دوام بیاورند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید