در حاشیه جلسه دولت:

صالح آبادی: دارندگان مجوز استخراج رمز ارز برای واردات اقدام کنند

کدخبر: ۵۱۴۰۱۵
رییس کل بانک مرکزی گفت: کسانی که مجوز قانونی استخراج رمز ارز دارند، می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات ارایه کنند.
صالح آبادی: دارندگان مجوز استخراج رمز ارز برای واردات اقدام کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت درباره ثبت سفارش خارجی و تجارت خارجی با استفاده از رمز ارزها گفت: موضوع ثبت سفارش با استفاده از رمز ارزها اواخر سال گذشته بین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد و داراندگان رمز ارز که استخراج را قانونی انجام دهند، می توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات ارایه کنند. رویه‌ این کار بین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شده است و الان در مرحله اجرا قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه از زمانی که نماد روبل و ریال در بازار توافقی تعریف شد میانگین روزانه حدود دو میلیون روبل در این بازار معامله شده است. البته اول کار است و در آینده نزدیک افزایش می یابد. هنوز موضوع ارز اربعین به جمع بندی نهایی نرسیده است. الان روی دینار عراق داریم کار می کنیم. امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم که امسال هم که هم وطنان به سفر اربعین مشرف می‌شوند، بتوانند از ارز دینار استفاده کنند. زیرساخت‌های آن در حال تهیه است و به موقع خود اطلاع رسانی می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید